چهاردهمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز فرهنگیان خراسان رضوی و مرحله نهایی سی و هفتمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزان استان از ۱۱ لغایت ۱۳ اردیبهشت ماه برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، علی رضا مالک اشرفی معاون پرورشی و فرهنگی آموزش وپرورش خراسان رضوی در نشست خبری با خبرنگاران گفت:  در این دوره از مسابقات که به مناسبت بزرگداشت هفته معلم برگزار می شود ۴۰۰ نفر از فرهنگیان برگزیده استان در قالب شش رشته و ۵۰۰ نفر از دانش آموزان حائز رتبه‌های ممتاز در مرحله مقدماتی در قالب ۱۴ رشته رقابت می کنند.

وی افزود: ممتازان و منتخبان مرحله نهایی  در رشته‌های قرائت، ترتیل، حفظ پنج جزء، حفظ ۱۰ جزء، حفظ ۲۰ جزء و حفظ کل قرآن کریم و در مقطع متوسطه دوم در همه رشته‌های این دوره از مسابقات شامل رشته تفسیر قرآن کریم، انشای نماز، احکام، اذان، مداحی، حفظ، قرائت، تفسیر نهج‌البلاغه، صحیفه سجادیه به رقابت خواهند پرداخت.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش وپرورش خراسان رضوی گفت : با توجه به اینکه سطح کیفی این دوره از مسابقات از سطح بالایی برخوردار است از ۹۰ داور مطرح و برجسته کشوری و بین المللی برای قضاوت در این دوره از مسابقات دعوت شده است.

مالک اشرفی افزود: نفرات برگزیده این دوره از مسابقات، به عنوان نمایندگان خراسان رضوی در مرحله کشوری مسابقات حضور خواهند یافت.

مرحله نهایی سی و هفتمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزان خراسان رضوی در بخش دانش‌آموزان پسر روز چهارشنبه ۱۱ اردیبهشت ماه و  دانش‌آموزان دختر روز پنجشنبه ۱۲ اردیبهشت ماه  در مجتمع آموزشی فرهنگیان شهید کامیاب برگزار خواهد شد و آیین اختتامیه مسابقات قرآن فرهنگیان استان جمعه ۱۳ اردیبهشت ماه در دارالقرآن امام حسین (ع)  برگزار خواهد می شود.

آموزش و پرورش خراسان رضوی در سال گذشته در دو بخش فرهنگیان و دانش آموزی موفق به کسب رتبه اول کشور در مسابقات قرآن، عترت و نماز شده است.

انتهای پیام//ا.س

چهاردهمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز فرهنگیان و دانش آموزان خراسان رضوی

برچسب ها: قرآن ، فرهنگیان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.