مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان شرقی گفت: تاکنون ۲۰۰۲ روستای استان به مدار مصرف گاز طبیعی متصل و بیش از ۹۵ درصد خانوار‌های روستایی از این نعمت الهی بهره‌مند شدند.

۹۵ درصد روستا‌ها گازرسانی شدندبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،رهنمای توحیدی مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان شرقی گفت: اکنون گازرسانی به ۲۰۵ روستا در مرحله اجرا و گازرسانی به ۱۶۸ روستای دیگر نیز در مرحله انتخاب پیمانکار قرار دارد.

وی ادامه داد: سال گذشته با اجرای ۸۱۰ کیلومتر شبکه گازرسانی، ۵۶ هزار مشترک جدید به شمار مشترکان گاز استان افزوده و ۱۴۲ روستای دور افتاده آذربایجان شرقی به مدار مصرف گاز طبیعی متصل شد.

وی افزود: بر این اساس امسال نیز مهمترین برنامه اجرایی تلاش برای به ثمر رسیدن طرح‌های یاد شده و اتمام گازرسانی روستایی متناسب با تأمین منابع است و با بکارگیری پیمانکاران مجرب، شناسایی و رفع نقاط ضعف اجرایی و بکارگیری راهکار‌های نوین در پیشبرد اهداف گازرسانی تلاش خواهد شد.

رهنمای توحیدی اظهار داشت: تاکنون بیش از ۲۰۷۶۶ شبکه گازرسانی شهری و روستایی انجام و از این رقم برای بهره مندی روستا‌های استان ۱۲۸۰۱ کیلومتر شبکه اجرا شده است.

گازرسانی به روستا‌ها و شهر‌های آذربایجان شرقی موجب کاهش ۵۴ میلیون لیتری مصرف سوخت در این استان شده است.

حدود ۱۰۰ درصد مناطق شهری و ۹۵.۳۶ درصد خانوار‌های روستایی در آذربایجان شرقی از نعمت برق برخوردار هستند.

 

انتهای پیام/ش

گازرسانی به ۹۵ درصد روستا‌ها

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.