بخشدار مرکزی اهواز از بازگشت اهالی روستا‌های مسیر بامدژ در اهواز به خانه‌های خود خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، علی بلمچی، بخشدار مرکزی اهواز درخصوص وضعیت سیل زدگان گفت: تمامی راه‌های ارتباطی روستا‌های بخش مرکزی اهواز بازگشایی شده اند و کلیه اهالی این روستا‌ها در منطقه بامدژ به روستای محل سکونت خود بازگشتند.

وی به انجام ارزیابی خسارت‌های وارده به کشاورزان توسط کارشناسان کشاورزی به کمک جی پی آر اس اشاره کرد و اذعان داشت: خسارت به سیل‌زدگان در بخش احشام و زراعت‌ها از طریق مراجعه و ثبت نام کشاورزان به مراکز خدمات کشاورزی در حال انجام است تا پس از تایید به بانک کشاورزی معرفی شوند.

به گفته بلمچی، بنیاد مسکن اهواز به تمام خانواده‌هایی که سیلاب وارد منازل آن‌ها شده، مبلغ ۵ میلیون تومان جهت کمک هزینه خرید لوازم زندگی پرداخت خواهد کرد.

بخشدار مرکزی اهواز در ادامه افزود: خانوار‌هایی که در صدد تعمیر منازل آسیب‌دیده از سیل هستند با ارائه درخواست به بنیاد مسکن، این بنیاد نسبت به معرفی آن‌ها به بانک‌های عامل جهت دریافت تسهیلات تعمیر منزل به مبلغ حداکثر ۱۵ میلیون تومان با نرخ کارمزد ۴ درصد اقدام می‌کند.

این مقام مسئول اظهار داشت: خانواده‌های سیل‌زده‌ای که خانه‌های آن‌ها آسیب دیده و نمی‌توانند به خانه‌های خود بازگردند، پس از ثبت نام و تایید کارشناس، مبلغ ۶ میلیون تومان به عنوان بلاعوض جهت رهن منزل به آن‌ها پرداخت می‌گردد.

بلمچی بیان کرد هزینه تسهیلات پرداختی برای خانواده‌های سیل‌زده‌ای که قصد تجدید بنای منزل خود به صورت کامل دارند، مبلغ ۴۰ میلیون تومان با کارمزد ۴ درصد و ۱۰ میلیون تومان بلاعوض است.

انتهای پیام/گ

شرایط در روستا‌های سیل زده عادی است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.