نخستین نشست تخصصی جلبک؛ تدوین نقشه راه، توسعه فناوری و صنایع جانبی، امروز در تالار ابن سینا دانشگاه خلیج فارس بوشهر آغاز به کار کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، در این نشست دو روزه روسای دانشگاه‌های استان‌های ساحلی کشور، صنعتگران و فعالان حوزه جلبک، نقشه راه توسعه استفاده از جلبک را بررسی می‌کنند.

مسوول برگزاری نشست تخصصی جلبک در گفتگو با با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، گفت: در دو روز برگزاری این نشست، میزگردهای تخصصی با حضور کارشناسان و متخصصان، مزیت‌های توسعه کاربرد جلبک و ایجاد فناوری مرتبط با آن بررسی خواهد شد تا به نقشه راهی در این زمینه دست یابیم.

دکتر محمود نفیسی افزود: همزمان با این نشست، نمایشگاه تخصصی ویژه معرفی محصولات و شرکت‌های فعال در حوزه جلبک نیز با حضور ۱۴ شرکت دانش بنیان برپا شده است.

وی با اشاره به توانمندی استان بوشهر در حوزه توسعه صنایع مربوط به جلبک، بیان کرد: وجود انواع جلبک‌ها و جایگاه مهم استان بوشهر در تولید میگوی پرورشی، باعث شده که این استان به عنوان محلی برای ایجاد صنایع جانبی جلبک مطرح باشد.

رئیس پژوهشکده خلیج فارس با بیان فعالیت‌های این پژوهشکده در حوزه جلبک، ادامه داد: هسته پژوهشی جلبک در این پژوهشکده وجود دارد که اعضای هیات علمی دانشگاه خلیج فارس، دانشگاه علوم پزشکی بوشهر و چند دانشگاه دیگر از جمله دانشگاه شیراز و شهید بهشتی در آن فعالیت دارند.

نفیسی به محصولاتی که در این پژوهشکده از جلبک تولید شده اشاره کرد و گفت: امیدواریم بتوانیم محصولاتی را که در مقیاس کوچک تولید کرده‌ایم بتوانیم به صورت تجاری درآوریم.

وی با اشاره به مزیت‌های توسعه فرآورده‌های جلبکی، تصریح کرد: با توجه به اینکه جلبک به صورت خام در کشور ما مصرف ندارد، پس باید به فکر فرآوری آن باشیم و فرآوری یعنی ارزش افزوده و با سرمایه گذاری در این حوزه می‌توان ارزش آفرینی و کارآفرینی کرد.

رئیس پژوهشکده خلیج فارس ابراز امیدواری کرد: تدوین نقشه راه توسعه جلبک بتواند گام‌های بعدی را در زمینه تولید فرآورده از جلبک‌ها فراهم کند.

انتهای پیام/ک

توسعه جلبک ارزش افزوده ایجاد می‌کند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.