معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم تحقیقات و فناوری گفت: طرح شناسایی مزیت‌های سرمایه گذاری با توجه به اسناد بالادستی و تمرکز بر اقتصاد دانش بنیان در ۱۰ استان به صورت آزمایشی آغاز شده است.

طرح شناسایی مزیت‌های سرمایه گذاری دانش بنیان در ۱۰ استان در حال اجراستدکتر مسعود برومند در حاشیه نخستین نشست تخصصی جلبک؛ تدوین نقشه راه، توسعه فناوری و صنایع جانبی، در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، افزود: در پی شناسایی فرصت‌های سرمایه گذاری در استان‌ها و بر اساس اسنادی مانند سیاست‌های برنامه ششم توسعه و سیاست‌های ابلاغی رهبر معظم انقلاب، و با تمرکز بر اقتصاد دانش بنیان طرحی را آغاز کردیم که بر اساس آن مزیت‌های هر استان برای سرمایه گذاری مشخص شود.

وی ادامه داد: اکنون این طرح در ۱۰ استان از جمله بوشهر به صورت آزمایشی آغاز شده است و با مشارکت دانشگاه‌های معین هر استان، استانداری، سازمان مدیریت برنامه ریزی استان‌ها و سازمان برنامه و بودجه کشور، شورای علوم تحقیقات و فناوری و گروه‌هایی از دانشگاه‌ها در حال اجراست.

معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم تحقیقات و فناوری هدف از اجرای این طرح را تمرکز بر سرمایه گذاری با توجه به مزیت‌های هر استان عنوان کرد و گفت: در استان بوشهر با توجه به شرایط موجود، بر طرح‌هایی در حوزه شیلات، دریا و انرژی تمرکز خواهد شد و از شرکت‌هایی که در این زمینه‌ها کار می‌کنند حمایت خواهد شد.

برومند یکی از سازوکار‌های طراحی شده برای حمایت از شرکت‌ها را استفاده از منابع صندوق نوآوری و شکوفایی دانست و افزود: این صندوق از شرکت‌های دانش بنیان حمایت می‌کند و تا ۵۰ درصد در سرمایه گذاری آن‌ها مشارکت خواهد کرد.

وی با اشاره به نقش پارک‌های علم و فناوری در حمایت از فعالان حوزه دانش بنیان، بیان کرد: یکی از فعالیت‌های پارک‌ها، شناسایی سرمایه گذاران بخش خصوصی و هدایت سرمایه آن‌ها به سمت کار‌های نوین و اقتصاد دانش بنیان است.

معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم تحقیقات و فناوری، پارک علم و فناوری خلیج فارس بوشهر را یکی از پارک‌های فعال عنوان کرد و گفت: وزارت علوم تلاش می‌کند با ایجاد تعامل میان پارک‌های علم و فناوری و دانشگاه‌ها، زمینه تبدیل طرح‌های پژوهشی به محصول را فراهم کند؛ افزون بر این، امسال سازوکاری طراحی شده که از یافته‌های پژوهشی بیشتر استفاده شود.

انتهای پیام/ک

از یافته‌های پژوهشی بیشتر استفاده می‌شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.