در صورت تصرف بستر رودخانه چهل بازه، اتفاقی به‌مراتب فاجعه‌‎بارتر از سیل شیراز در مشهد خواهد افتاد.

با بسته شدن رودخانه چهل بازه، فاجعه سیل تکرار می شودبه گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمد علایی مدیرعامل شرکت آب منطقه‎ای خراسان رضوی گفت: در سال‎های گذشته حد بستر رودخانه چهل بازه از سوی شرکت آب منطقه‌ای تعیین و ۵ سند به نام حکومت جمهوری اسلامی گرفته شد. پلاک این اسناد به نام سند ١٨٢ اصلی به ثبت رسیده است.

وی افزود: مصادره اموال مالک فراری حریم رودخانه و واگذاری ٨٠ درصد از آن به بنیاد مستضعفان و بنیاد شهید در ابتدای انقلاب انجام شد، همچنین بخشی از این املاک با قولنامه عادی و بخشی به صورت سهام از طریق شرکت سهامی فلات توس خرید و فروش شده است.

علایی ادامه داد: با توجه به ارائه سندی از سوی مالک فراری به نام سند ١٨٢ باقی‌مانده فرعی و فروش بخشی از زمین‌ها از طریق راننده شخصی فرد مزبور طبق احکام صادرشده از دادگاه، مالک فراری از راننده خود شکایت و دادگاه حکم هر‌دو طرف را باطل کرده است.

وی گفت: اکنون بنیاد شهید برای تصرف اراضی از آب منطقه‎ای شکایت کرده است که در مرحله اول، حکم به نفع ما صادر شد، ولی در تجدید نظر، حکم شکست و به نفع بنیاد شهید صادر شد.

وی بیان کرد: در این حکم آمده است صدور سند به نام سازمان آب منطقه‎ای اشتباه طلقی و برخلاف حق بوده است. این در حالی است که اسناد به نام حکومت جمهوری اسلامی بوده و اکنون قاضی حتی یک سانتی‌متر هم برای بستر رودخانه در نظر نگرفته و اسناد مالکیت حکومت جمهوری اسلامی بر بستر این رودخانه را باطل کرده است.

 مدیرعامل شرکت آب منطقه‎ای خراسان رضوی افزود: با توجه به حکم قاضی، باید تمام این رودخانه بسته شود. در صورت تصرف بستر رودخانه، اتفاقی به‌مراتب فاجعه‌‎بارتر از سیل شیراز در مشهد خواهد افتاد. از این رو، تنها راه ما اعتراض به این حکم، اجرای ماده ۴٧٧ و پیگیری از طریق رئیس قوه قضائیه است.

انتهای پیام//ف.ح
 
 

️فاجعه دروازه قرآن در انتظار چهل بازه

برچسب ها: بحران آب ، دادگاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ایمان
۲۲:۱۳ ۲۷ فروردين ۱۳۹۹
انگار هیچ کجا تصرف غیر قانونی صورت نگرفته!!!یک عده ادم بیچاره ۱۵ سال پیش سهام اینجارو خریدن و قانون هم حقو به اینا داده،حالا مدیرعامل شرکت اب شده کاسه ی داغتر از اش.فقط خدا کنه زینفع نباشه و برای انجام وظیفه سینه چاک بده!!!