غریب پور، از ایجاد بیش از ۵ هزار شغل با افتتاح طرح‌هایی به ارزش ۳ میلیارد دلار طی امسال خبر داد.

۹ میلیارد دلار صادرات معدنی در ۹۷ به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، خداداد غریب پور رئیس هیئت عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران در حاشیه مراسم امضاء تفاهم نامه و نشست هم اندیشی و هم افزایی پژوهش و توسعه فناوری گفت: ایمیدرو سعی دارد با اقداماتی که انجام می‌دهد فاصله با فناوری را کاهش دهد.

غریب پور افزود: در سال گذشته ایمیدرو از ۶۱۸ پایان نامه حمایت کرد. امسال  نیز ۱۲۷ نیاز آموزشی شناسایی شده است، در بحث آموزش در نظر داریم از ظرفیت دانشگاه‌ها استفاده کنیم و امیدواریم که تفاهم نامه‌ها تبدیل به قرارداد شود.

رئیس هیئت عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران تصریح کرد: سال گذشته ۹ میلیارد دلار صادرات داشتیم. امسال نیز ۳ میلیارد دلار طرح با بیش از ۵ هزار شغل افتتاح خواهیم کرد.


بیشتر بخوانید: ۳ میلیارد دلار طرح معدنی امسال اجرا می‌شود 


وی اظهار کرد: باید بهره وری عوامل تولید را بالا ببریم و به دنبال این هستیم با مشارکت مراکز علمی به این مهم دست یابیم. نیاز مهم و اولیه بخش معدن اکتشاف است که نیازمند آموزش روز است. رمز توسعه بخش معدن شناسایی ذخایر است و این نیازمند آموزش و تکنولوژی است.

غریب پور گفت: در راستای بیانات رهبر معظم انقلاب برای رفع مشکل کاغذ در حال حاضر پروژه آلومینیوم جاجرم آماده افتتاح است و روز گذشته در الیگودرز کارخانه تولید کاغذ از کربنات کلسیم به راه افتاد.

افزایش ۴۰ درصدی تولید در شمش آلومینیوم

رییس هیئت عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران با تأکید بر اینکه در شمش آلومینیوم امسال ۴۰ درصد افزایش تولید خواهیم داشت، تصریح کرد: افزایش تولید فولاد را بین ۵ تا ۱۰ درصد درنظر گرفته ایم.

غریب پور با اشاره به اینکه شرکت‌های بورسی ۲.۵ درصد معافیت مالیاتی می‌گیرند، گفت: باید سیاست‌های را برای کاهش مصرف انرژی در نظر گرفت، برای نمونه به ازای کاهش انرژی درصدی معافیت مالیاتی داده شود یا حتی تشویق‌های برای مدیران و کارکنان دیده شود.

وی با تأکید بر اینکه همکاری‌های دوطرفه می‌تواند اثرگذار باشد، تصریح کرد: در حال حاضر برای امضای تفاهمنامه با سازمان نظام مهندسی معدن و دانشگاه امیرکبیر بیش از یک ماه و نیم زمان گذاشته ایم، چراکه به دنبال کار کارشناسی هستیم.

شرکت‌های که در بخش پژوهش سرمایه گذاری می‌کنند ۲۰ درصد تخفیف حقوق دولتی می‌گیرند

رییس هیئت عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران با تأکید بر اینکه مجلس مصوب کرده شرکت‌های که در بخش پژوهش سرمایه گذاری می‌کنند ۲۰ درصد تخفیف حقوق دولتی می‌گیرند، گفت: در بخش اکتشاف و استخراج به پژوهش و تکنولوژی نیاز داریم، از این رو باید در راستای معافیت‌های که در بودجه و آیین نامه برای انجام کار‌های پژوهشی در نظر گرفته شده عمل کنیم.

وی  گفت: امروز نزدیک به ۱۵ تفاهمنامه در بخش‌های مختلف فناوری امضا خواهد شد.

غریب پور، موضوع برنامه دستیابی به ظرفیت ۵۵ میلیون تنی فولاد در افق ۱۴۰۴ را یادآور شد و گفت: تحقق این مهم، نیازمند استخراج ۱۶۰ میلیون تن سنگ آهن است؛ در این پیوند باید ذخیره جدیدی اکتشاف شود.

در حال تکمیل/

رمز توسعه بخش معدن شناسایی ذخایر است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار