سعد محمدی گفت: لیتیوم جزو ۲۰ عنصری است که اروپا برای پنج سال آینده به عنوان عنصر استراتژیک معرفی کرده است و بر این اساس نیازمند تدوین برنامه جدی برای رشد بخش معدن در کشور هستیم.

تدوین برنامه ضروری برای تولید لیتیوم/بخش معدن باید همسو با سیاست‌های جهانی باشدبه گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، اردشیر سعد محمدی، معاون طرح های توسعه معدن و صنایع معدنی ایمیدرو در حاشیه پنجمین همایش بین المللی استیل پرایس گفت: برنامه ریزی فنی برای جایگزینی صنعت معدن به جای نفت ضروری است. میزان ارزش ذخایر منابع طبیعی در جهان ۳۱۰ تریلیون دلار است که سالیانه نزدیک به هشت تریلیون دلار از این ذخایر برداشت می‌شود.

معاون طرح های توسعه معدن و صنایع معدنی ایمیدرو تصریح کرد: در بخش سنگ آهن چهار کشور استرالیا، چین، برزیل و روسیه بیش از ۸۰ درصد تولید سنگ آهن جهان را به خود اختصاص داده اند.

سعد محمدی گفت: لیتیوم جزو ۲۰ عنصری است که اروپا برای پنج سال آینده به عنوان عنصر استراتژیک معرفی کرده است و بر این اساس نیازمند تدوین برنامه جدی برای رشد بخش معدن در کشور هستیم.

سنگ‌آهن  ۳۳ درصد از تجارت دریایی جهان را به خود اختصاص داده است

معاون طرح های توسعه معدن و صنایع معدنی ایمیدرو افزود: حمل دریایی سنگ‌آهن در سال گذشته میلادی حدود یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تن برآورد شده که ۳۳ درصد از تجارت دریایی جهان را به خود اختصاص داده و نقش اساسی در تعیین قیمت حمل و نقل دارد.

وی اظهار کرد: تولید جهانی فولاد در سال ۲۰۱۸ بیش از یک میلیارد و ۲۸۹ میلیون تن بود که ۷۲ درصد آن به شیوه کوره بلند، ۲۷ درصد آن به شیوه قوس الکتریکی و یک درصد آن سایر روش‌ها بوده است.


بیشتر بخوانید: اکتشاف مواد معدنی در سال گذشته رکورد زد/ چرخه مطالعات ژئوفیزیک هوایی کامل شد


سعد محمدی گفت: باید توجه داشت که استفاده از روش قوس الکتریکی در جهان رو به افزایش بوده و استفاده از سایر روش‌ها کاهش یافته است که به این نکته باید در برنامه ریزی‌های خود توجه داشته باشیم.

وی اظهار کرد: برای افق ۱۴۰۴ و دستیابی به ظرفیت ۵۵ میلیون تنی فولاد نیازمند ۱۶۲ میلیون تن ظرفیت برای تولید سنگ آهن هستیم، اما در این زمینه کاستی‌هایی داریم.

سعد محمدی با اشاره به آمار گمرک بیان کرد: میزان کل صادرات سنگ آهن دانه بندی، کنسانتره و گندله در سال ۹۷، حدود ۱۷ میلیون تن بوده است و ایران با برآورد تولید حدود ۸۵ میلیون تن در معادن سنگ آهن، رتبه ششم را داراست.

انتهای پیام/

 

برچسب ها: اخبار اقتصادی ، معدن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار