امام جمعه ملکان گفت:توجه به تغذیه واستفاده از غذا‌های سالم ودور بودن از استرس بدون شک در کاهش بیماری سرطان نقش دارد که باید از طریق شبکه بهداشت ودرمان ورسانه‌های گروهی به آن بیشتر پرداخت شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،حجت الاسلام حافظ زمانی امام جمعه ملکان در جلسه فرهنگ عمومی با محوریت ترویج فرهنگ سلامت وتغذیه گفت:متاسفانه بیماری سرطان در حال افزایش ونگران کننده است.

وی افزود:روز‌های پنج شنبه هرهفته که مجالس ترحیم در شهرستان برگزارمی شود کمتر هفته‌ای است که یکی یا دوتا از فوت شدگان با بیماری سرطان نباشد.

امام جمعه ملکان گفت: توجه به تغذیه واستفاده از غذا‌های سالم ودور بودن از استرس بدون شک در کاهش بیماری سرطان نقش دارد که باید از طریق شبکه بهداشت ودرمان ورسانه‌های گروهی به آن بیشتر پرداخت شود.

حجت الاسلام زمانی افزود: طبق آمار بهداشت ودرمان شهرستان ملکان بیش از ۵۵ درصد فوتی هادراین شهرستان ناشی از بیماری قلبی وعروقی وانواع سرطان است.

محمدباقر خانی فرماندار ملکان هم با اشاره به رسالت شورای فرهنگ عمومی گفت:از جمله عواملی که در بیشتر شدن خسارت در سیل موثر است وجود ساخت وساز‌ها وزراعت غیر مجاز در بستر وحریم رودخانه هاست.

وی افزود: باید فرهنگ لازم در بین مردم ایجاد شود تا همه براین باور باشند که تجاوز به حریم وبستر رودخانه‌ها خیانت به همنوع است.

وی گفت: در بیش از ۱ هزار هکتار از حریم وبستر رودخانه‌های لیلان چای ومردق چای تصرف غیر مجاز وزراعت وساخت وساز انجام گرفته است که باید نسبت به رفع تصرف آن‌ها اقدام شود.

انتهای پیام/ش

استفاده از غذا‌های سالم ودور بودن از استرس بدون شک در کاهش بیماری سرطان نقش دارد

برچسب ها: بهداشت ، درمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.