معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت:در سال گذشته کمیته توزیع نهاده، حدود ۸۶ هزارو ۴۴۰ تن نهاده دامی در را استان توزیع کرده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، سید احمد ذکریای نژاد روز گذشته در نشست صمیمی با پرسنل معاونت بهبود تولیدات دامی با رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: اصلاح دستورالعمل‌ها و نظات بر اجرای آن‌ها ونیز مستند سازی در زمینه وام‌های پرداخت شده از محل اعتبارات اشتغال پایدار روستایی تا کنون به خوبی انجام شده و اقدامات خوبی در زمینه توسعه دامداری در استان صورت گرفته است.

وی سال گذشته را سال مناسبی برای پرداخت تسهیلات در زیر بخش‌های امور دام استان عنوان کرد و افزود: تلاش معاونت بهبود تولیدات دامی برآن است که امورات مربوط به بهره داران و متقاضیان را در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام دهد.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان گفت: برنامه عملیاتی و اجرایی طرح افزایش تولید گوشت قرمز تهیه شده مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و واحد اصلاح نژاد در این مورد همکاری خوبی با این معاونت داشته اند.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان بر ضرورت تقویت تشکل‌های حوزه کشاورزی تاکید و یاداورشد: تشکل‌ها و تعاونی‌های منسجم و قوی می‌توانند در توزیع عادلانه و منظم نهاده ها، جمع آوری آمار و اطلاعات دقیق از بخش‌های مختلف و منعکس کردن مشکلات و موانع بهره برداران و نیز مشارکت در رفع نواقص و کمبود‌های بخش و ... مثمر ثمر باشند.

ذکریای نژاد عنوان کرد: در سال گذشته با توجه به حمایت‌هایی که سازمان جهاد کشاورزی کردستان از مرغداران استان با توزیع نهاده‌ها به عمل آورد، حدود ۴۱ میلیون و ۲۰۰ هزار قطعه جوجه ریزی شد.

وی اظهار داشت: مبانی محاسباتی طرح‌های تسهیلات بانکی تدوین شده تا طرح‌ها نیمه تمام با همکاری بانک عامل و اعطای تسهیلات لازم به سرانجام برسد.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان اعلام کرد:در سال گذشته ۱۰۷ هزار متر مربع از جایگاه‌های دام استان بهسازی و نوسازی شده اند که از این میزان ۷۸ هزارمتر مربع بهسازی و ۲۹ هزار متر مربع نوسازی بوده است.

ذکریایی نژاد گفت:زحمات و پیگیری‌های استاندار کردستان و رئیس سازمان جهاد کشاورزی برای اجرای طرح‌های پیشران (تامین آب برای ۱۰۰ هزار هکتار از مزارع استان، افزایش ۱۳ هزار تنی تولید گوشت قرمز در کردستان و ..) و مطرح شدن این طرح‌ها را در مجامع ملی و استانی را ستودنی است خوشبختانه در این راستا مصوبات خوبی تصویب شده است.

انتهای پیام/ع

توزیع بیش از ۸۶ هزار تن نهاده دامی سال گذشته در کردستان

برچسب ها: اشتغال ، تسهیلات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.