لانه مربوط به گونه سنگ چشم خاکستری بزرگ در پارک ملی دریایی نایبند و بخش ریز شهرستان جم دیده شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان عسلویه گفت: به دنبال پایش‌های صورت گرفته، یک لانه مربوط به گونه سنگ چشم خاکستری بزرگ دارای ۶ عدد تخم روی درخت کُنار وحشی در پارک ملی دریایی نایبند ثبت شد.

مصطفی موذنی افزود: زادآوری پرندگان یکی از مشخصات مهم تنوع زیستی یک منطقه محسوب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه از سه سال قبل کار بر روی مجموعه‌ای با عنوان پرندگان زادآور استان بوشهر را شروع کرده‌است، افزود: علاوه بر نایبند، در بخش ریز از توابع شهرستان جم  نیز هنگام عکاسی از حیات وحش، یک لانه دارای پنج عدد جوجه مربوط به همین پرنده روی درخت بَنِه مشاهده کردم.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست عسلویه بیان کرد: با توجه به اینکه تاکنون در استان بوشهر، زادآوری این پرنده مشاهده نشده بود، ثبت زادآوری آن مهم است و به این ترتیب یک گونه به پرندگان زادآور استان بوشهر اضافه شد.

در همین حال  مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر نیز گفت: شناسایی و ثبت اطلاعات مربوط به گونه‌های مختلف جانوری لازمه اصلی مدیریت حیات وحش و حفاظت محیط زیست است.

فرهاد قلی نژاد افزود: شناسایی گونه‌های جانوری هر منطقه با اهداف متعددی صورت می‌پذیرد که اهداف حفاظتی یکی از مهمترین جنبه‌های آن است.

وی یادآور شد: علاوه بر شناسایی گونه، ثبت رفتار‌های موجودات، زادآوری و مسیر‌های مهاجرتی آن‌ها برای مدیریت یک منطقه لازم و ضروری است.

انتهای پیام/ک

شناسایی سنگ چشم خاکستری بزرگ در استان بوشهر

 

برچسب ها: محیط زیست ، حیات وحش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.