فرمانده انتظامی مازندران گفت: هدف آموزش در ناجا تربیت پلیس مجاهد ، مسئول و پاسخگو در راستای جلب مشارکت عمومی و رضایتمندی مردمی است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،سردار سیدمحمود میرفیضی فرمانده انتظامی مازندران به مناسبت روز معلم، در مراسم تجلیل از اساتید علمی، مدرسان و مربیان آموزشی فرماندهی انتظامی استان با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار فرماندهان ناجا با ایشان، گفت:  نیروی انتظامی امروز در مسیر و در تراز انقلاب اسلامی و در شرایط مطلوبی قرار گرفته است و همه اقدامات اساتید علمی، معلمان و دانش پژوهان در تمامی زمینه‌های علمی و انتظامی مورد نیاز جامعه، باید منجر به افزایش رضایتمندی مردم شود.

سردار میرفیضی یکی از مهمترین رویکرد‌های نیروی انتظامی در تشکیل قرارگاه جهادی آموزش را شتاب بخشی به پلیس برای حرکت به سمت نگاهی علمی به مسائل و آسیب‌های اجتماعی، رفع تهدیدات و چالش‌ها برشمرد و افزود: استان مازندران در بحث آموزش و ارتقاء علمی کارکنان از رتبه‌های بسیار خوبی برخوردار است.

میرفیضی با تاکید بر توجه به تعالیم و تکالیف الهی در آموزش کارکنان، گفت: با توجه به سرعت انتقال ارتباطات، ما به دنبال پلیسی مقتدر، پویا همراه با رافت اسلامی و برخوردار از علوم روز دنیا هستیم.

وی با بیان این که رتبه پلیس در حوزه کسب اعتماد مردمی در بین سایر مشاغل بالا است، افزود: جلب اعتماد مردم از سوی پلیس منجر به جلب مشارکت‌های مردمی و در نتیجه مقبولیت، مرجعیت و محبوبیت پلیس در بین مردم می‌شود.

فرمانده انتظامی استان مازندران با اشاره به این که دشمن برای براندازی انقلاب اسلامی در دو حوزه اقتصاد و امنیت برنامه ریزی کرده است، گفت: ارتقاء علمی در نیروی انتظامی در حوزه‌های مختلف آموزشی باید منجر به ایجاد توانایی‌های پلیس در حوزه پاسخگویی به نیاز جامعه باشد.

وی افزود: رسالت اساتید علمی و مربیان آموزشی را تربیت نیرو‌هایی صالح، باانگیزه، حرفه‌ای گرا و استقلال طلب با اعتماد به نفس بالاست و زمانی اقدامات و برنامه ریزی‌های آموزشی ما از ارزش‌های بالایی برخوردار خواهد شد که تبدیل به مهارت شود.

وی ارتقاء حرکت‌های علمی در سازمان، تشکیل کتابخانه‌های سیار در کلانتری‌ها و را از مهمترین رویکرد‌های نیروی انتظامی استان در ارتقاء توانایی‌های علمی استان و ایجاد بستر‌هایی برای ارتقاء احساس امنیت در جامعه برشمرد و گفت: کاهش آمار حوادث رانندگی و جرایم استان نشان دهنده حرفه‌ای گرایی پلیس و رشد علمی و فرهنگ عمومی مردم استان است.

سرهنگ علیرضا باقری معاون تربیت و آموزش فرماندهی انتظامی مازندران نیز در این مراسم افزود: انتخاب موضوعات و مباحثی که می‌تواند انسان را از یک نقطه ایده آل به شرایط مورد نظر سوق دهد از مهمترین نیاز‌های انسان به معلم است.

سرهنگ باقری گفت: معلم است که می‌تواند مسیر زندگی انسان‌ها را تغییر دهد و برهیمن اساس عقل گرایی و محتوا گرایی از مهمترین موضوعاتی است که همواره مورد توجه اندیشمندان بوده است.

وی با بیان این که وظیفه معلم پرورش و رشد فرایند‌های ذهنی دانشجویان و دانش پژوهان است، افزود: در نیروی انتظامی باید به دنبال انتخاب موضوعات در حوزه‌های ماموریتی برای تامین امنیت مردم باشیم.

معاون تربیت و آموزش فرماندهی انتظامی مازندران، گفت: برای تامین امنیت مردم، امروز با چالش‌های متفاوتی روبرو هستیم که یکی از مهمترین این چالش‌ها که دشمن همواره به دنبال تشدید آن است، تهدیدات و آسیب‌های اجتماعی است.

باقری، افزود: نگاه مسئله محوری، رفع تهدیدات و چالش‌های اجتماعی از مهمترین موضوعاتی است که در تربیت و آموزش کارکنان باید مد نظر قرار گیرد.

در پایان از اساتید و مدرسان برتر معاونت تربیت و آموزش استان و دانشکده جامع علمی کاربردی فرماندهی انتظامی استان با اهداء لوح سپاس و هدیه تجلیل به عمل آمد.
انتهای پیام/س
 
 

رتبه خوب مازندران در بحث آموزش و ارتقاء علمی کارکنان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.