مهرداد گفت: عمده تجهیزات و تامین قطعات در کشور قابلیت ساخت دارد و در حال حاضر وابستگی به تجهیزات نیروگاهی به لحاظ تکنولوژی کمتر از۲۰ درصد است.

ظرفیت نصب شده نیروگاه‌های کشور ۸۰ هزار مگاوات استبه گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، غلامرضا مهرداد، مدیرکل دفتر پشتیبانی فنی و نظارت بر تولید شرکت نیروی برق حرارتی در حاشیه نهمین کنفرانس ملی نیروگاه‌های برق با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای عبور از پیک مصرف برق در سال ۹۸ اظهار کرد: با عبور از پیک مصرف برق در تابستان، تعمیرات نیروگاهی و اقدامات برای آماده سازی برای سال آینده آغاز می‌شود.

مدیرکل دفتر پشتیبانی فنی و نظارت بر تولید شرکت نیروی برق حرارتی با اشاره به ظرفیت تولید برق در شبکه تصریح کرد: ظرفیت نصب شده نیروگاه‌های کشور ۸۰ هزار مگاوات است و مطابق بر استاندارد‌های جهانی تعمیرات نیروگاهی همه ساله انجام می‌شود.


بیشتر بخوانید: کاهش خاموشی‌های تابستان با مشارکت مردم امکان‌پذیر است


وی ادامه داد: بخش اعظمی از تعمیرات نیروگاهی انجام شده و به مرحله اجرا درآمده است و تمام برنامه‌های تعمیراتی نیروگاه‌ها تا اواسط خرداد ماه به پایان می‌رسد.

مهرداد با اشاره به ورود نیروگاه‌های جدید به مدار توزیع بیان کرد: افزایش ظرفیت متناسب با رشد مصرف در سال ۹۸ در دست اجرا است، در سال گذشته میزان مصرف حدود ۵۷ هزار و ۳۰۰ مگاوات بود و پیش‌بینی ما از میزان ظرفیت تولید برق بدین صورت است که اگر ۵ درصد مصرف برق امسال رشد داشته باشد، ظرفیت تولید امسال به ۶۰ هزار مگاوات برسد.

مدیرکل دفتر پشتیبانی فنی و نظارت بر تولید شرکت نیروی برق حرارتی با بیان اینکه امسال بارندگی‌های خوبی نسبت به سال گذشته داشتیم و مخازن سد‌ها وضعیت بهتری داشته‌اند، اظهار کرد: بهتر شدن ظرفیت تولید نیروگاه‌های برق آبی نسبت به سال گذشته نگرانی ما را از بابت تامین برق کاهش خواهد داد؛ بنابراین نگرانی خاصی از نظر میزان مصرف در تابستان امسال وجود نخواهد داشت.

وی با اشاره به خودکفایی در ساخت تجهیزات نیروگاهی در داخل کشور، گفت: عمده تجهیزات و تامین قطعات در کشور قابلیت ساخت دارد و حتی تجهیزاتی که تکنولوژی بالایی در بخش نیروگاهی دارند مثل پره‌های توربین گاز سالهاست که در داخل کشور تولید می‌شود. پس در حال حاضر وابستگی به تجهیزات نیروگاهی به لحاظ تکنولوژی کمتر از ۲۰ درصد است.

مهرداد با اشاره وضعیت نیروگاه‌های فرسوده گفت: ظرفیت تولید نیروگاه‌های جدید هزار مگاوات نسبت به سال گذشته افزایش یافته است و نیروگاه‌های قدیمی با عمر ۵۰ ساله کماکان در مدار تولید هستند و درصورت افزایش ظرفیت امکان از مدار خارج کردن آن‌ها فراهم می‌شود.

وی در پایان گفت: رشد مصرف برق در کشور حدود ۵ تا ۸ درصد است که حدود ۴ تا ۵ هزار مگاوات برق به نیاز شبکه سراسری اضافه می‌کند و باید متناسب با این رشد شبکه را توسعه داد.

انتهای پیام/

رشد مصرف برق در کشور حدود ۵ تا ۸ درصد است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار