میرزایی گفت: در صورت مشارکت مردم و بالا رفتن سهم تولید انرژی برقابی می‌توان به کاهش خاموشی‌ها در سال پیش رو امیدوار بود.

کاهش خاموشی‌های تابستان با مشارکت مردم امکان پذیر استبه گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، سیامک میرزایی، مدیرعامل شرکت تولید برق دماوند در حاشیه نهمین کنفرانس نیروگاه‌های کشور در جمع خبرنگاران با اشاره به اهداف برگزاری این کنفرانس اظهار کرد: با توجه به سیاست‌های وزارت نیرو و انجمن مهندسی برق ایران تصمیم گرفته شد که برای مرتفع شدن مشکلات نیروگاه‌ها و ایجاد تبادل علمی و فنی این کنفرانس برگزار شود.

مدعامل شرکت تولید برق دماوند تصریح کرد:  تولید برق در پیک تابستان، آمادگی نیروگاه‌ها، معضل آب و نحوه مصرف آن، بهره برداری و ایمنی نیروگاه‌ها عمده‌ترین مسائل مطرح شده در این کنفرانس است.

وی افزود: با توجه به تحریم‌های نابخردانه کشور‌های اروپایی، نیاز است با همدلی و مشارکت، این محدودیت‌ها را پشت سر بگذاریم.

میرزایی بیان کرد: آمادگی نیروگاه‌ها برق حرارتی و تعمیرات و بازسازی نیروگاهی برای پیک مصرف تابستان، در سال‌های گذشته طی مدیریتی که از سوی وزارت نیرو، شرکت برق حرارتی، توانیر و نیروگاه‌های خصوصی و دولتی فراهم شد موجب بهره‌مندی مردم از مصرف برق شد.

وی با اشاره به استفاده از فناوری نوین برای تأمین آب نیروگاه‌ها بیان کرد: با استفاده از فناوری جاذب هوشمند آب با کمک شرکت دانش بنیان و با فناوری بومی، استحصال آب از بخار صورت می‌گیرد.

مدیرعامل شرکت تولید برق دماوند ادامه داد: این فناوری تحت لیسانس انجمن سبز جهانی قرار گرفته است.

وی افزود: با توجه به نیاز نیروگاه‌های بخار به آب، این فناوری می‌تواند از محصولات احتراق در هر ۲۴ ساعت بین ۶۰۰ تا ۷۰۰ هزار لیتر آب از بویلر‌ها تأمین کند که در صورت اجرای آن به آب‌های زیر زمینی بی نیاز خواهیم شد.

میرزایی با اشاره به مصرف آب در نیروگاه‌های حرارتی بیان کرد: نیروگاه دماوند به عنوان بزرگترین نیروگاه کشور با ظرفیت نامی ۲ هزار و ۲۰۰ مگاوات حدود ۳ تا ۴ میلیون لیتر آب در روز استفاده می‌کند.

به گفته وی؛ نیروگاه دماوند از سال ۸۲ راه اندازی شد و در سال ۹۱ تمام واحد‌های بخار و گاز وارد مدار شدند.

میرزایی افزود: سال گذشته در بخش دماوند یک روز خاموش نداشتیم و با وجود آمادگی تولید ۱۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون کیلووات نزدیک به ۱۴ میلیارد کیلووات و ۹۰۰ هزار کیلوات تولید داشتیم و بالغ بر ۳ میلیارد کیلوات در کنترل فرکانس مشارکت کردیم.

مدیرعامل شرکت تولید برق دماوند در پایان گفت: در صورت مشارکت مردم و با توجه به بارش‌های اخیر و بالا رفتن سهم تولید انرژی برقابی می‌توان به کاهش خاموشی‌ها در سال پیش رو امیدوار بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار