دادستان کل کشور از مصرف موادمخدر در داخل زندان‌ها توسط معتادان متجاهر خبر داد.

به گزارش خبرنگار حوزه حقوقی- قضایی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، حجت الاسلام و المسلمین منتظری دادستان کل کشور در جمع خبرنگاران اظهار کرد: اگر فکر کنیم با زندانی کردن معتادان متجاهر می‌توانیم راه را بر گسترش این بلای خانمان برانداز ببندیم، اشتباه کرده‌ایم.

وی افزود: چقدر ما می‌توانیم افراد را به زندان بیندازیم و زندانی کنیم، البته این بدان معنا نیست که بخواهیم این کیفر را برداریم. کسانی که مرتکب جرم می‌شوند باید در چارچوب قانون مجازات شوند و زندان بروند و راه اساسی این کار آسیب‌شناسی است.

دادستان کل گفت:  در زمینه کاهش اعتیاد و استفاده از راه های مختلف برای مبارزه با اعتیاد باید آسیب شناسی کنیم.

وی با اشاره به وجود برخی از محدودیت‌ها در زندان‌ها افزود: معتادان متجاهر باز هم در داخل زندان از راه‌های مختلفی به موادمخدر دسترسی دارند.

حجت الاسلام و المسلمین منتظری گفت: باید با انجام مطالعات علمی به غیر از زندانی کردن، راهکارهای دیگری را از لحاظ اجرایی و علمی پیدا و از آن‌ها استفاده کنیم.

وی افزود: در چارچوب قانون قاضی مکلف است که فرد مجرم‌ را مجازات کند، اما قاضی در مقامی نیست که بخواهد در مقام قانونگذاری مصلحت اندیشی کند.


بیشتر بخوانید: کمر قاچاقچیان بزرگ موادمخدر باید شکسته شود/ آسیب شناسی یکی از برنامه‌های قطعی ستاد مبارزه با موادمخدر


دادستان کل کشور تصریح کرد: آیا امروز مصلحت جامعه این است که چنین فرد مجرمی را زندانی کنیم یا شلاق بزنیم یا جریمه نقدی یا تبعید کنیم، این در حوزه وظایف قانونگذاران و کسانی است که مسئولیت مدیریت جامعه را برعهده دارند.

وی ادامه داد: انتظارما از قاضی باید بر آن باشد که در چارچوب قانون و مقررات، قانون را ایجاب و مجرم را مجازات کند.

حجت الاسلام و المسلمین منتظری گفت: دستگاه قضایی هم می‌تواند کمک کار کسانی باشد که مسئولیت این کار را برعهده دارند.

انتهای پیام/

توضیحات دادستان کل کشور درباره نحوه صحیح مجازات معتادان متجاهر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار