ماههای اردیبهشت، خرداد و تیر بارشهای نرمالی برای خراسان جنوبی پیش بینی می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ،  نخعی سرپرست گروه پیش بینی و صدور پیش آگاهی‌های جوی گفت: پیش بینی بارش‌های نرمال در خراسان جنوبی هواشناسی استان گفت: با بررسی نقشه‌های هواشناسی برای ماه‌های اردیبهشت، خرداد و تیر بارش‌های استان درحد نرمال پیش بینی می‌شود.

 وی از افزایش دمای هوای استان در ماه‌های خرداد و تیر خبر داد و افزود: تا پایان اردیبهشت، دمای هوا به طور میانگین در نیمه شمالی و شرقی استان نیم تا یک درجه کاهش می‌یابد و در خرداد همین مقدار، افزایش می‌یابد و در تیر هم به طور میانگین یک تا دو درجه سانتیگراد افزایش دما خواهیم داشت.

 نخعی با بیان اینکه میانگین بارش‌های استان از ابتدای سال زراعی (مهر ۹۷) تا روز گذشته نسبت به میانگین بلند مدت ۲۸ درصد افزایش دارد، گفت: براساس آمار مرکز ملی خشکسالی و مدیریت بحران سازمان هواشناسی کشور، در این مدت به طور میانگین در خراسان جنوبی ۱۳۲ میلیمتر باران باریده که در مدت مشابه سال گذشته ۳۴ میلیمتر و در بلند مدت ۱۰۳ میلیمتر بارندگی ثبت شده است.

سرپرست گروه پیش بینی و صدور پیش آگاهی‌های جوی هواشناسی استان بیشترین بارش‌های استان از آغاز سال زراعی را در شهرستان قاین با ۲۵۱ میلیمتر اعلام کرد و افزود: این مقدار نسبت به میانگین بلند مدت شهرستان ۴۷ درصد افزایش داشته است.

پس از شهرستان قاین، شهرستان‌های زیرکوه با ۲۲۵ میلیمتر و افزایش ۵۴ درصدی و بیرجند با ۱۸۵ میلیمتر و افزایش ۲۰ درصدی نسبت به میانگینپیش بینی بارش‌های نرمال در خراسان جنوبی بلندمدت، از بیشترین بارش‌ها در این مدت برخوردار بوده اند.

 نخعی کمترین مقدار بارش‌های سال زراعی را مربوط به شهرستان نهبندان با ۸۵ میلیمتر اعلام کردو گفت: میانگین بارش‌های این شهرستان نسبت به میانگین بلند مدت حدود ۷ درصد افزایش دارد.

وی گفت: اگرچه برخی از شهرستان‌ها در سال زراعی جاری تاکنون از بارش‌های کمتری برخوردار بودند، اما در مجموع تمامی شهرستان‌های استان در این مدت بارش‌های بیش از نرمال را ثبت کردند که برای کشاورزان نویدبخش سالی پر از خیر و برکت است و البته این پایان خشکسالی نیست.

انتهای پیام / ط آ

  بارش‌های نرمال در ماه های آینده

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.