سردیس شهید دانشجو، فریدون تعریف در دانشگاه کردستان رونمایی شد.

 به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، تندیس شهید دانشجو فریدون تعریف صبح امروز در محوطه دانشگاه کردستان با حضور فرمانده سپاه کردستان و رییس سازمان بسیج دانشجویی کشور و مسوولان دانشگاه رونمایی شد.

شهید فریدون تعریف از شهدای دانشجو استان کردستان است که در اولین روز شهریور 1336 در خانواده‌ای پاک سیرت و آکنده به تسنیم روح‌انگیز ساحت و بندگی حضرت‌حق در شهرستان سنندج چشم به جهان گشود.

شهید تعریف در پی پیروزی انقلاب اسلامی و تشکیل سپاه به عضویت شورای فرماندهی سپاه سنندج درآمد و پس از فرمان حضرت امام(ره) فعالیت نظامی خود را آشکار کرد.

وی پس از چند سال فعالیت صادقانه در سپاه سنندج، از طریق این نهاد به مشاور ریاست جمهوری وقت در کردستان منصوب شد و در این سمت اقدامات بسیار ارزنده‌ای را در راستای امداد و کمک رسانی به منطقه محروم ارائه داد.

شهید تعریف به دلیل کوتاهی خدمات رئیس جمهور وقت در کردستان با وی به مشاجره پرداخت و اقدامات شوم و نامیمون وی را در حضور عموم فاش کرد تا اینکه به دلیل مشاجرت شهید دانشجو، دستان پلید ظلم و ناجوانمردی از آستین استکبار بیرون آمد و در روز ۲۵ خردادماه سال ۵۹ توسط گروهک منافقین در تهران ترور شد.

انتهای پیام/م

 

 

 

برچسب ها: شهدا ، اخباردانشجویی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.