سومین جشنواره سراسری هه لپه رکی بامعرفی برترین‌ها به کار خود پایان داد.

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، آیین اختتامیه سومین جشنواره سراسری هه لپه رکی بانه در تالار آربابا با اجرای ۱۶ گروه انتخابی و معرفی بهترین‌ها شامگاه پنج شنبه پایان یافت.

هیات دواران سومین جشنواره سراسری هه لپه رکی بانه به ترتیب گروه نیشتمان بانه، گروه سابلاغ مهاباد و آگرین بانه به طور مشترک، و گروه دیلان ارومیه و دوانزه سواره قه لای مریوان را به عنوان گروه‌های برترجشنواره معرفی کردند و این گروه‌ها تندیس جشنواره، جایزه نقدی و لوح تقدیر بهترین گروه‌ها را کسب کردند.

در بخش جل و برگ (لباس) گروه هه لپه رکی نیشتمان بانه رتبه اول، گروه‌های هه لپه رکی سابلاغ مهاباد و آگرین بانه به صورت مشترک مقام دوم و گروه هه لپه رکی دیلان ارومیه مقام سوم را کسب کردند و جایزه نقدی، لوح تقدیر و تندیس جشنواره را در این بخش به خود اختصاص دادند.

در بخش گاوانی لوح تقدیر، جایزه نقدی و تندیس جشنواره به امید کریمی اختصاص یافت.

هیات داوران این جشنواره در بخش کودکان گروه نیشتمان بانه و ۱۲ سواره مریوان را به عنوان بهترین گروه معرفی کردند و لوح تقدیر و جایزه نقدی بخش مقاله به هه لپه رکی مریوان به کریم خاوری و حسین احمدی از مریوان و مقاله هه لپه رکی از منظر تاریخ با اسطوره به افشین غلامی نسیم غلامی و لطیف محمد پور اهدا شد.

ارسلان نوروزی از گروه گوند ارومیه مقام نخست، کامل کریمیان از گروه سابلاغ مریوان مقام دوم و کاوه عبدالهی از گروه چالاک بانه و عمر مهر دوست به طور مشترک مقام سوم در بخش سرچوپی را کسب کردند.

در بخش موسیقی سومین جشنواره هه لپه رکی بانه گروه هه لپه رکی آگرین بانه و سابلاغ مهاباد به طور مشترک رتبه اول، گروه ایلامیان ایلام رتبه دوم و گروه دوانزه سواره قه لای مریوان و چالاک بانه به صورت مشترک رتبه سوم را کسب کردند.

لوح تقدیر و جایزه نقدی سومین جشنواره سراسری هه لپه رکی بانه در بخش بهترین موسیقی به عثمان محمدی مشهور به عثمان سور از گروه نیشتمان بانه و کارو محمدی از گروه دوانزه سواره قه لای مریوان اهدا شد.

گروه آگرین بانه از نگاه تماشاچیان به عنوان بهترین گروه معرفی شد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.