مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی گفت: دو هزار و ۴۰۲ مبلغ در راستای انجام فعالیت‌های فرهنگی در ماه رمضان به شهرستان های استان اعزام خواهند شد.

توانمندسازی و اعزام ۲۴۰۲ مبلغ به شهر‌های خراسان رضوی در ماه رمضانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حجت‌الاسلام و المسلمین هادی صاحبقرانی مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی در نشست خبری در محل اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی گفت: رسالت اصلی این اداره در حوزه فعالیت‌های فرهنگی و تبلیغی است لذا در این راستا در ماه رمضان پیش رو دو هزار و ۴۰۲ مبلغ به شهرستان های استان اعزام خواهند شد.

وی ادامه داد: توانمند سازی این مبلغان بخش دیگری از اقدامات مهم این نهاد است و در این راستا همایش طلایه داران ولایت در ۲۳ شهرستان استان با حضور طلاب مبلغ برگزار می‌شود که همایش محوری آن در مشهد و با سخنرانی تولیت آستان قدس برگزار می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی گفت: اهتمام ویژه‌ای برای تبیین بیانیه گام دوم در برنامه‌ها مد نظر است لذا ۳۳۱ جلسه تبیین مبانی قرآنی بیانیه گام دوم در استان برگزار خواهد شد و تقویت روحیه امید به آینده که مورد تاکید رهبر معظم انقلاب است در برنامه‌های تبلیغی مد نظر است.

حجت‌الاسلام و المسلمین صاحبقرانی افزود: تشکیل پایگاه‌های تفسیر و تدبر در قرآن کریم با محوریت سوره احزاب با تشکیل هزار و  ۴۰۰ حلقه تفسیری از دیگر برنامه‌های ماه رمضان است و ۵۰ پایگاه محوری تفسیر در استان با حضور اساتید شاخص و ائمه جمعه برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: برگزاری همایش و مسابقه قرآنی برای حافظان و اعطای مدرک رسمی به برگزیدگان قبل از آغاز ماه رمضان در دستور کار قرار دارد و همچنین ترویج سفره‌های ساده افطاری در مساجد و هیئات مذهبی با تشکیل ۳۳۲ جلسه انجام خواهد شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی گفت: برگزاری جلسات با موضوع پیش گیری از آسیب‌های اجتماعی با محوریت مساجد حاشیه شهر برگزار می‌شود که ۳۰۰ جلسه نیز برای این مهم در نظر گرفته شده است.

حجت‌الاسلام و المسلمین صاحبقرانی با اشاره به کمک‌های این نهاد به سیل زدگان، افزود: یک روز حقوق پرسنل این اداره کل برای این امر تخصیص یافته است و هیئت های مذهبی کمک‌های نقدی و غیر نقدی را جمع‌آوری و به این مناطق ارسال کرده اند و در عین حال موکب‌هایی برای تغذیه و اسکان در استان‌های سیل زده برپا شده است.

وی تصریح کرد: از ابتدای وقوع سیل گروه‌های جهادی به این مناطق اعزام شده اند و در حال حاضر یک گروه ۳۰ نفره از طلاب جهادی مشغول فعالیت در مناطق سیل زده هستند و برای ماه رمضان ۲۰۰ مبلغ به این مناطق اعزام خواهد خواهیم کرد.

انتهای پیام // ف. ک
 

تشکیل پایگاه‌های تفسیر و تدبر در قرآن کریم در ماه رمضان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.