معاون پیشگیری اداره کل بهزیستی لرستان گفت: چهار هزار و ۳۲۷ نفر به غربالگری روحی نیاز داشتند که مشاوره‌های لازم به آن‌ها ارائه شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های  باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، ابتسام داشی ، معاون پیشگیری اداره کل بهزیستی لرستان گفت: درارتباط اولیه با ۱۰ هزار و ۷۲۳ نفر ساکن در مناطق سیلزده پلدختر و معمولان مشخص شد که چهار هزار و ۳۲۷ نفر به غربالگری روحی نیاز دارند که مشاوره‌های لازم به آن‌ها ارائه شد.

 داشی در جمع خبرنگاران افزود: ۲۹۸ نفر در قالب ۱۱۳ تیم داوطلب روانشناس ومددکاراجتماعی به مناطق سیل زده لرستان اعزام شده و ارتباط‌های لازم با افراد آسیب دیده از سیل را برقرار کردند.

وی اظهار داشت: بلایای طبیعی موجب ایجاد استرس بیش از حد در جامعه و خروج زندگی از حالت عادی و جریان معمولی می‌شود که عواقب و پیامد‌های خاص خود را دارد.

معاون پیشگیری اداره کل بهزیستی لرستان ادامه داد: در این راستا به منظور پیشگیری و کاهش آسیب‌های ناشی از تبعات این بحران بایستی اقدامات موثری دراین زمینه صورت گیرد که بخشی از آن، فعالیت‌های روانی و اجتماعی انسان ساز در بلایای طبیعی است.

داشی اضافه کرد: در این زمینه با ۲ هدف بازگشت زندگی به حالت عادی و غربالگری اقدام می‌شود و افرادی که دچار آسیب شدند یا درمعرض آسیب هستند از طریق غربالگری شناسایی شده و پس از آن با ارائه آموزش‌های گروهی، خدمات مشاوره و برنامه‌های درمانی در راستای کاهش آسیب مشکلات روانی ناشی از بحران اقدام می‌شود.

وی بیان کرد: علاوه بر استقرار تیم‌های بهزیستی در مناطق سیلزده و ارائه خدمات آموزش گروهی و درمان‌های فردی، توان افزایی جامعه از طریق برنامه‌های اجتماع محور و مشارکت مردم در حال انجام است.

انتهای پیام/ ر

۴۳۲۷ سیلزده در پلدختر و معمولان غربالگری روحی شدند

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.