مدیرکل بهزیستی لرستان گفت: بیش از ۱۴ هزار مددجوی این نهاد تحت تاثیر تخریب‌های سیل قرار گرفته و دچار خسارت شده اند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های  باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان،   فاطمه زهرا توکلی، مدیرکل بهزیستی لرستان گفت: بیش از ۱۴ هزار مددجوی این نهاد در قالب هشت هزار و ۶۵۱ خانوار تحت تاثیر تخریب‌های سیل قرار گرفته و دچار خسارت شده اند.

 توکلی  افزود: تمامی مددجویان مستقر در این مناطق به فراخور بعد خانوار سه برابر مقرری خود را دریافت کرده اند و یارانه اردیبهشت ماه این افراد واریز شده است.

وی اظهار داشت: در راستای خدمات دهی به جامعه هدف قرار است وام‌های کم بهره تهیه وسایل زندگی و کمک‌های بلاعوض به سرپرستان خانوار برای ساخت مسکن اعطا شود.

مدیرکل بهزیستی لرستان تصریح کرد: تاکنون ۱۷ استان کمک‌های غیرنقدی و چهار استان کمک نقدی برای مددجویان بهزیستی لرستان ارسال کرده اند.
توکلی گفت: تاکنون هفت هزار بسته حمایتی شامل البسه، مواد غذایی، بهداشتی و پزشکی در مناطق سیل زده بین مددجویان آسیب دیده توزیع شده است.

وی اظهار داشت: به منظور افزایش تاب آوری افراد آسیب دیده ناشی از سیل و کاهش آسیب‌های اجتماعی بعد از حوادث تاکنون ۴۵ تیم محب و ۲۲ تیم اورژانس اجتماعی در مناطق سیل زده استان مستقر شده اند.

مدیرکل بهزیستی استان  تصریح کرد: در طرح محب که به معنای مداخله‌های حمایتی و روانی در بلایای طبیعی است کارشناسان این طرح با ارائه خدمات مشاوره، همدردی و دلداری و ایجاد امید و نشاط برای بازگشت به زندگی عادی تلاش می‌کنند.

توکلی همچنین افزود: در طرح محب در قالب ۴۵ تیم ۱۲۴ کارشناس به ارائه خدمات می‌پردازند و در بخش اورژانس اجتماعی نیز تعداد ۲۲ تیم با تعداد ۶۶ کارشناس تا کنون ۱۲۰ ماموریت داشته اند.

وی بیان کرد: تاکنون در مناطق سیل زده استان کارشناسان اورژانس اجتماعی به ۲ هزار و ۳۶۶ مورد رسیدگی و یا آن‌ها را مورد ارزیابی قرار داده اند.

انتهای پیام/ پ

بیش از ۱۴ هزار مددجوی بهزیستی لرستان تحت تاثیر سیل قرار گرفتند

برچسب ها: بهزیستی ، سیل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.