سطح زیر کشت کلزا در مزارع کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری، بر اساس سیاست‌های وزارت جهادکشاورزی افزایش می‌یابد.

کشت کلزا در چهارمحال و بختیاری افزایش می یابدبه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، ذبیح الله غریب مدیرکل جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری، از برنامه ریزی برای افزایش سطح زیر کشت کلزا بر اساس سیاست‌های وزارت جهادکشاورزی در این استان خبر داد.

وی گفت: وزارت جهادکشاورزی به دنبال افزایش سطح زیر کشت کلزا تا یک میلیون هکتار در کشور می‌باشد که سهم هر استان در این زمینه مشخص شده است.

غریب با اشاره به شرایط مناسب آب و هوایی، اراضی مستعد برای کشت، و مرغوبیت و کیفیت بالای محصول کلزای چهارمحال و بختیاری، افزود: در اجرای برنامه وزارت جهادکشاورزی، می‌بایست سطح زیر کشت این محصول در بازه زمانی معین به ۱۰ هزار هکتار برسد.

وی اضافه کرد: در این راستا، اراضی مستعد کشت کلزا در نقاط مختلف استان شناسایی می‌شود.

غریب با بیان اینکه در سال زراعی جاری، ۴۲۰ هکتار از مزارع این استان به کشت کلزا اختصاص دارد یادآور شد: سال قبل نیز ۹۸۰ هکتار از اراضی استان زیر کشت کلزا رفت، اما به دلیل کمبود بارش‌ها در پاییز و زمستان، ۶۲۰ هکتار آن خشک شد.

وی ادامه داد: ارقام کشت شده کلزا در استان شامل اکاپی، نپتون، دانوب، هیدرومل و گابریلا، و بیشترین میزان تولید این محصول در شهرستان‌های لردگان، شهرکرد، بروجن و اردل است.

کلزا (Brassica napus) گیاهی با مصارف خوراکی است که در شرایط مساعد دمایی و رطوبتی و مناطق معتدله رشد میکند و یکی از باکیفیت‌ترین دانه‌های روغنی به شمار می‌رود.

روغن این گیاه به دلیل داشتن اسید‌های چرب اشباع نشده و فاقد کلسترول و همچنین درصد بسیار پایین اسید اروسیک، از کیفیت تغذیه‌ای بالایی برخوردار است.

انتهای پیام/ش

توسعه کشت کلزا در چهارمحال و بختیاری

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار