امسال، ۵۰۰ تن دانه روغنی کلزا از اراضی کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری برداشت شد.

برداشت ۵۰۰ تن کلزا در چهارمحال و بختیاریبه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ محسن مهدوی مدیر امور زراعت اداره کل جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری از برداشت ۵۰۰ تن دانه روغنی کلزا در سطح ۳۶۰ هکتار از اراضی کشاورزی این استان در سال جاری خبر داد.

وی گفت: ارقام کلزا در استان، اکاپی، نپتون، دانوب، هیدرومل و گابریلا است که شهرستان لردگان و پس از آن شهرستان‌های شهرکرد، بروجن و اردل به ترتیب بیشترین میزان تولید و برداشت این محصول را به خود اختصاص دادند.

مهدوی افزود: امسال تاکنون ۴۸۹ تن از محصول کلزاکاران استان با قیمت هر کیلوگرم ۲۸ هزار و ۶۶۰ ریال در سه مرکز در شهرستان‌های لردگان، بروجن و شهرکرد خرید تضمینی شده است.
 
وی با بیان کاهش برداشت کلزا نسبت به سال قبل در چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: سال گذشته بیش از ۶۳۰ تن از این محصول در سطح ۵۰۰ هکتار از مزارع استان برداشت شد.

مهدوی یادآور شد: در سال زراعی جاری، ۹۸۰ هکتار از اراضی استان زیر کشت کلزا رفت، اما به دلیل کمبود بارش‌ها در پاییز و زمستان، ۶۲۰ هکتار آن خشک شد و از بین رفت.

کلزا (Brassica napus) گیاهی با مصارف خوراکی است که در شرایط مساعد دمایی و رطوبتی و مناطق معتدله رشد می‌کند و یکی از با کیفیت‌ترین دانه‌های روغنی به شمار می‌رود.

روغن این گیاه به دلیل داشتن اسید‌های چرب اشباع نشده و فاقد کلسترول و همچنین درصد بسیار پایین اسید اروسیک، از کیفیت تغذیه‌ای بالایی برخوردار است.

انتهای پیام/ف

پایان برداشت کلزا در چهارمحال و بختیاری

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار