سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان گفت: ۱۲ عنوان کتاب برای شرکت در نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی در استان سمنان انتخاب شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، سعید دهقانلو سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان گفت: این کتاب‌ها در سه رده سنی کودکان، نوجوانان و جوانان و بزرگسالان برای برگزاری نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی معرفی شده است.

وی افزود: در رده سنی کودک چهار تا ۱۲ سال کتاب‌های امام رضا (ع) نوشته زهرا عبدی از انتشارات جمکران برای متولدین ۱۳۸۶تا ۱۳۸۹، "کبوتر‌ها و آهوها" نوشته سیداحمد میرزاده از انتشارات به نشر برای متولدین ۱۳۹۰ تا ۱۳۹۴، "فاطمه و فاطمه" شباهت‌های حضرت معصومه با حضرت زهرا (س) نوشته محمد مهاجرانی از انتشارات زائر برای متولدین ۱۳۹۰ تا ۱۳۹۴ و در بخش ویژه این رده سنی، کتاب "هشت قصه از امام جواد (ع) " نوشته حسین فتاحی از انتشارات قدیانی برای متولدین ۱۳۸۶ تا ۱۳۸۹ معرفی شده است.

در رده سنی نوجوان ۱۳ تا ۱۷ سال نیز کتاب "راز آن بوی شگفت؛ داستانی بر اساس زندگی امام رضا (ع) " نوشته فریبا کلهر از انتشارات به نشر، "با کبوتر‌های گنبد؛ سروده‌هایی در باره امام رضا (ع) برای نوجوانان نوشته احمد میرزاده از انتشارات به نشر و همچنین در بخش ویژه این رده سنی کتاب "درختی که بال درآورد؛ داستان‌هایی از زندگی امام جواد (ع) " نوشته مجید ملامحمدی از انتشارات بوستان کتاب به عنوان منابع جشنواره معرفی شده است.

در رده سنی جوان و بزرگسال ۱۸ سال به بالا نیز پنج عنوان کتاب شامل "مهارت‌های ارتباط مؤثر در سیره امام رضا (ع) نوشته علی جانفزا از انتشارات به نشر، "فصل فیروزه" نوشته محبوبه زارع از انتشارات کتاب بوستان معرفت، "درّ عصمت؛ مروری بر زندگانی حضرت معصومه (س) " نوشته علی اشرف عبدی از انتشارات زائر، "زندگانی حضرت احمد بن موسی (ع) شاه‌چراغ" نوشته محمدرضا سنگری از انتشارات شاهچراغ و در بخش ویژه این رده سنی نیز کتاب "سیره تقوی؛ ترجمه و توضیح چهل حدیث درباره سیره امام جواد (ع) " نوشته جواد محدثی از انتشارات به نشر انتخاب و معرفی شده است.

دهقانلو با بیان اینکه این جشنواره در دو بخش "فردی" و "خانوادگی" برگزار می‌شود گفت: علاقه‌مندان می‌توانند با مطالعه منابع مرتبط با این بخش، به دو شیوه مکتوب و الکترونیکی در جشنواره شرکت کنند.

جشنواره کتاب‌خوانی رضوی با هدف اشاعه و ترویج فرهنگ رضوی، گسترش فرهنگ کتاب‌خوانی و مطالعه کتاب‌های مرتبط با سیره پاک ائمه معصومین (ع) به‌ویژه حضرت امام رضا (ع)، حضرت معصومه (س) و حضرت احمد بن موسی (ع) برگزار می‌شود.

این دوره از جشنواره همراه با بخش ویژه سیره حضرت امام جواد (ع)، همزمان با ایام فرخنده دهه کرامت، برگزار می‌شود . 

انتهای پیام / گ 

جزئیات معرفی منابع جشنواره کتابخوانی رضوی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.