رئیس کمیته انضباطی فدراسیون گفت: طبق آیین نامه انضباطی برای تمامی افراد حقیقی و حقوقی دو باشگاه پرسپولیس و سپاهان زمان ارائه دفاعیه درنظر گرفته شده است.

به گزارش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سایت رسمی فدراسیون فوتبال، اسماعیل حسن زاده رئیس کمیته انضباطی گفت: مقررات انضباطی به جز یک مورد که در شرایط بسیار خاص امکان صدور دستور موقت را درنظر گرفته است که به ندرت و چند ماه یکبار اتفاقی با آن شرایط رقم می‌خورد، در باقی موارد باید در ابتدا متخلف را از متن گزارش آگاه کنیم و پس از آگاه ساختن و دفاع متخلف (اشخاص حقیقی و حقوقی) پس از آن رای را صادر کنیم.

وی ادامه داد: در واقع باید به این نکته اشاره کنم که درصورتی که گزارش بلافاصله به کمیته انضباطی، زودترین زمان ممکن برای دعوت متخلف و آگاه ساختن وی از گزارش موجود، حداقل سه روز طول می‌کشد. در پرونده اخیر باشگاه تراکتورسازی چنین دوره زمانی رعایت شد و ما رای لازمه را صادر کردیم.

رئیس کمیته انضباطی افزود: درخصوص اتفاقات دیدار پرسپولیس و سپاهان روز شنبه همین هفته گزارش بازی به دستمان رسید و دستور موقت را درخصوص یکی از موارد که واجد شرایط بود، صادر کردیم، پس از تکمیل گزارش‌ها ابلاغیه‌ها را آماده کردیم و امروز هم آن‌ها را ارسال کردیم. به افرادی که از دو باشگاه فوق، تخلفاتی از سوی آن‌ها رخ داده بود فرصت دادیم تا اظهارات خودشان را برایمان ارسال کنند. بی تردید زمانی که اظهاراتشان به دستمان برسد جلسه‌ای را تشکیل خواهیم داد و متعاقب آن رای لازمه را صادر می‌کنیم. البته به دلیل اهمیت اتفاقات خاصی که در این بازی در ورزشگاه آزادی رخ داد، جلسه تکمیلی را در زمینه‌های خسارت‌های وارد شده، مصدومان و دیگر مسائل در فرصت مناسبی برگزار و رای مقتضی را صادر خواهیم کرد.

حسن زاده تصریح کرد: اینکه در برخی سایت‌ها به نوعی منعکس شده که تنها بازیکنان سپاهان فراخوانده شده اند، به هیچ وجه اینطور نیست. تا این لحظه تنها یزدانی بازیکن سپاهان از بین تمامی نفرات را برای روز شنبه به کمیته انضباطی دعوت کرده ایم و به بقیه نفرات هم فرصت دفاع داده ایم. هیچ تفاوتی ندارد که قلعه نویی یا کیانی از تیم سپاهان باشد و یا ایوانکوویچ و بیرانوند از پرسپولیس. به همه نفرات فرصت داده ایم و اعلام کردیم که مقامات رسمی مسابقه چنین تخلفاتی را از شما گزارش کرده اند، دفاع لازم از رفتار خود را انجام بدهند و پس از آن هم منتظر صدور رای باشند.

وی تاکید کرد: من و سایر همکارانم تصمیم گرفتیم بسیار قاطعانه‌تر رفتار کنیم و تا جایی که مقررات انضباطی اجازه می‌دهد، سخت گیرانه عمل کنیم. به خصوص باتوجه به شرایط هفته‌های حساس پایانی که در پیش است و رای بازی پرسپولیس و سپاهان را پس از طی شدن مراحل تکمیل پرونده اعلام خواهیم کرد. بی تردید هواداران تیم‌ها همگی تحلیل‌های شخصی خود را از رای‌های صادره خواهند داشت و شکی وجود ندارد که نظرات متفاوت آن‌ها در فضای مجازی نیز گسترش پیدا می‌کند، اما می‌خواهم به این نکته اشاره کنم که ما طبق مقررات انضباطی عمل و آرا را صادر می‌کنیم و متناسب بودن رای برای ما الویت دارد.

حسن زاده ادامه داد: در مواقعی که تماشاگران را محروم می‌کنیم، گفته می‌شود که تماشاگران ضلع اصلی فوتبال هستند. زمانی که تیمی را از بازی خانگی محروم می‌کنیم هم بحث دیگری را مطرح می‌کنند. تنها چیزی که واضح است، رعایت آیین دادرسی است و به درستی و طبق آیین نامه فیفا اجازه نداریم که وقتی بازی برگزار می‌شود، فردای همان روز رای را صادر کنیم. چراکه خوشبختانه در آیین نامه جدید حق دفاع برای متخلفان گنجانده شده است.

وی افزود: پس بار دیگر تاکید می‌کنم که تمامی افراد حقیقی و حقوقی از هر دو باشگاه پرسپولیس و سپاهان شامل کادر فنی، بازیکن و حتی مسئول تماشاگران هر تیم خواسته ایم تا دفاع مد نظرشان را انجام و در پی آن رای لازمه را صادر کنیم. تا پایان هفته جاری فرصت وصول لایحه‌های دفاعی است و پس از آن هم وارد مرحله تکمیل پرونده می‌شویم.

رئیس کمیته انضباطی با اشاره به بازی روز چهارشنبه بین تیم‌های تراکتورسازی تبریز و پرسپولیس تهران گفت: بر اساس جلساتی که برگزار کرده ایم، هم مسئولان هیات فوتبال آذربایجان شرقی و آن دسته از مقامات رسمی که از تهران برای این بازی عازم تبریز می‌شوند، همگی عزم خود را جزم کرده اند و حتی این اطلاع را داریم که هواداران و تماشاگران فهیم تیم تراکتورسازی این آمادگی را کسب کرده اند که به بهترین شکل ممکن آداب میزبانی را رعایت نمایند و تنها از امتیازات میزبانی قانونی خود نهایت بهره را ببرند. امیدواریم هفته‌های پایانی لیگ برتر و حتی سایر لیگ‌های دسته یک، دو و سه تمامی موارد لازم را رعایت کنند تا بازی‌های فوتبال به بهترین شکل ممکن برگزار شود. ضمن اینکه ناظران کمیته‌های رکن قضایی مانند انضباطی، اخلاق و برخی ناظران نامحسوس در تمامی بازی‌های حساس پیش رو حاضر خواهند بود و همه تلاشمان را به کار گرفته ایم تا هیچ مورد انضباطی از قلم نیفتد.

وی ادامه داد: روز گذشته هم جلسه‌ای با مسئولان تیم‌هایی که بازی‌های حساسی پیش رو دارند، داشتیم و به آن‌ها تاکید کردیم که باشگاه‌ها با ابزار فرهنگی که در اختیار دارند همه تلاش خود را در راستای برگزاری مناسب بازی‌ها بکار بگیرند. به خصوص در بحث میزبانی و رعابت فرهنگ میزبانی از سوی همه تیم‌ها و در هر جلسه‌ای که برگزار شده حتی با حضور نهاد‌های نظارتی بیرونی، هدف همگی صیانت از شرایط هواداران و تیم هایشان است. در واقع فرهنگ تشویق خودی و نه تخریب تیم مقابل را باید در دستور کار قرار بدهیم. خوشبختانه از سوی کمیته اخلاق هم اقدامات مناسب و به موقعی انجام شد و برخی رفتار‌های به ظاهر هواداری، اما در باطن مخرب در فضای مجازی که خود باشگاه‌ها هم از آن شاکی بودند، کاملا کنترل شده و به حداقل رسیده است. ضمن اینکه برای رفتار‌های شایسته هواداران در سکو‌ها نیز تشویق‌های قابل توجه درنظر گرفته خواهد شد.


بیشتر بخوانید: حسن زاده: با متخلفان سختگیرانه برخورد خواهیم کرد / رفتار کادر فنی پرسپولیس و سپاهان دور از انتظار بود


انتهای پیام/

اظهارات حسن زاده درباره آرای اعلام شده برای دیدار پرسپولیس و سپاهان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حق گو
۱۶:۳۲ ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۸
یعنی باید بیرانوند بازیهاش تمام بشه و قراردادش بارپرسپولیس تمام بشه بعد حکم بدهید. بیرانوند چرا میتونه جلوی تراکتور بازی کنه
آخرین اخبار