امیدواریم آمادگی لازم از طرف دولت عراق برای بازگشایی مرز خسروی انجام شوداستاندار کرمانشاه گفت:زیرساختهای موجود در مرز خسروی کارآمدتر از دیگر پایانه‌های مرزی غرب کشور است و باید از این ظرفیت برای پذیرایی از مسافران استفاده شود.

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ، استاندار کرمانشاه گفت:استان کرمانشاه از دیرباز محل تردد زائرین حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام بوده است و صرف‌نظر از فرجام بازگشایی مرز خسروی، حدود ۸۰ درصد از زائرینی که از مرز مهران نیز خارج میشوند از استان کرمانشاه عبور میکنند.

وی بیان کرد :مهمان‌نوازی از سوابق روشن کرمانشاهیان است و این مهمان‌نوازی درخصوص میزبانی از زائرین حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام از اهمیتی مضاعف برخوردار است. هرسال موکب‌های متعددی به شکل خودجوش و‌ مردمی از زائرین امام حسین پذیرایی میکنند.

بازوند ادامه داد :ناوگان حمل و نقل ریلی استان کرمانشاه از نظر واگنهای مورد استفاده نیاز به بازنگری و تجهیز دارد تا بخشی از حجم تردد زائرین از این طریق انجام گیرد‌.

وی بیان کرد :خیلی امیدواریم که با توجه به تفاهمنامه مربوط به سفر نخست‌وزیر عراق به جمهوری اسلامی ایران، تدارکات و آمادگی لازم از طرف دولت عراق برای بازگشایی مرز خسروی انجام شود.

استاندار کرمانشاه  افزود:زیرساختهای موجود در مرز خسروی کارآمدتر از دیگر پایانه‌های مرزی غرب کشور است و باید از این ظرفیت برای پذیرایی از زائرین استفاده شود.

وی بیان کرد :اگر به لطف خدا مرز خسروی بازگشایی شود، برای ایام اربعین نیاز داریم که یکی از شهرداریهای قدرتمند مراکز استانها به عنوان معین شهرداری قصرشیرین به این شهر اعزام شود.

 

انتهای  پیام/ز

۸۰ درصد از زائرین مرز مهران از استان کرمانشاه عبور می کنند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.