مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت : بازگشایی مرز خسروی قصرشیرین فرصت بزرگی برای رونق گردشگری استان خواهد بود .

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،امید قادری مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت : در صورت بازگشایی مرز خسروی و شوشمی پاوه، شاهد افزایش حضور گردشگران عراقی خواهیم بود.

وی گفت : در صورت تحقق این مهم، علاوه بر توسعه و رونق در بخش گردشگری، شاهد ایجاد اشتغال پایدار و معیشت مرزنشینان خواهیم بود.

مدیرکل میراث فرهنگی کرمانشاه در ادامه با اشاره به اینکه صنایع دستی کرمانشاه چیزی کمتر از اصفهان ندارد، افزود: برخی از صنایع دستی ما در کشور منحصر به فرد است و باید تلاش کنیم آن‌ها را به عنوان برند استان معرفی کنیم.

وی در ادامه با اشاره به شناسایی چهار هزار و ۵۰۰ اثر شناخته شده در سطح استان و ثبت بیش از ۲ هزار و ۲۵۰ اثر در فهرست آثار ملی، اظهار داشت: درصددیم بافت تاریخی کرمانشاه که حدود ۳۳۰ هکتار از مساحت این شهر را در برگرفته به ثبت ملی برسانیم.

قادری ادامه داد: در صورتی که از قوانین صحیح و درست در جهت حفاظت از هویت این شهر استفاده نکنیم به سرنوشت خیابان مدرس دچار خواهیم شد.

وی ادامه داد: باید تلاش کنیم ساخت و ساز‌های غیراصولی و افسار گسیخته، هویت و اصالت بافت تاریخی کرمانشاه را از بین نبرد.

مدیرکل میراث فرهنگی کرمانشاه در ادامه خواستار رفع موانع حوزه سرمایه گذاری و بهبود روند استعلام‌ها توسط دستگاه‌های اجرایی شد و گفت: کرمانشاه با داشتن پتاسیل‌های متعدد دارای فرصت‌ها و اولویت‌های سرمایه گذاری خوبی در بخش گردشگری است که این مهم موجبات جذب سرمایه گذاران به این استان را فراهم می‌آورد.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست از تلاش مدیرکل میراث فرهنگی استان در حوزه سرمایه گذاری و توسعه زیرساخت‌های گردشکری قدردانی کرد.

احمد صفری به سفر رئیس سازمان میراث فرهنگی به کرمانشاه اشاره کرد و گفت: نگاه مونسان معاون رئیس جمهوری و ریاست سازمان میراث فرهنگی کشور نسبت به استان کرمانشاه، ۱۸۰ درجه تغییر کرده است.

وی همچنین خواستار برگزاری تور‌های گردشگری ارزان قیمت برای مردم کرمانشاه شد.

 

 

انتهای پیام/د

افزایش حضور گردشگران عراقی

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.