معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی استان اردبیل گفت: ورنی مغان استان اردبیل موفق به دریافت نشان جغرافیایی بین المللی شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، ملکه گلمغانی زاده، معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل در مراسم اهدایی نشان جغرافیای بین المللی که به مناسبت روز جهانی مالکیت فکری و معنوی با حضور مسؤولین جهانی مالکیت فکری و معنوی و مدیران ثبت اسناد در سازمان میراث فرهنگی کشور برگزار شد، گفت: استان اردبیل در رشته صنایع دستی موفق به دریافت نشان جغرافیایی بین المللی برای ورنی مغان شد.

وی بیان کرد: ورنی مغان استان اردبیل، مینای اصفهان، آبگینه تهران، گلیم هرسین، منبت آباده، زیلوی میبد و نازک کاری چوب سنندج در حوزه بین المللی موفق به اخذ نشان جفرافیایی شدند.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل اضافه کرد: اصالت، مرغوبیت، نوآوری و بازاریابی از مهمترین عوامل انتخاب آثار است که ورنی مغان الهام گرفته از هویت عشایر ایرانی و دانش سنتی در اجرای این نقش‌ها در تزئین طرح و نقش می‌باشد.

گلمغانی زاده با اشاره به اینکه این نشان به صورت دائمی صادر شده است، تاکید کرد: نشان جغرافیایی یک داشته معنوی است و می‌تواند نقش عمیقی در توسعه پایدار استان داشته باشد.

وی تصریح کرد: قبلا گلیم عنبران نمین و جاجیم خلخال نشان ملی در سطح کشور را کسب کرده بودند، اما ورنی مغان در سطح بین المللی موفق به کسب این نشان شد.

انتهای پیام/ح

اهدای نشان جغرافیای بین المللی به ورنی مغان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.