مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان گفت: وقوع بارندگی همراه با جاری شدن سیلاب و طغیان رودخانه‌های فصلی ۲۹۲ میلیارد تومان به بخش‌های زیربنایی، کشاورزی و واحد‌های مسکونی این استان خسارت وارد کرده است.

سیلاب ۲۹۲ میلیارد تومان در سیستان و بلوچستان خسارت وارد کردبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، عبدالرحمن شهنوازی مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان اظهار داشت: بعد از کاهش شدید بارندگی‌ها در چند سال گذشته که سیستان و بلوچستان به عنوان کم بارش‌ترین استان کشور معرفی شده بود از نیمه دوم بهمن ماه سال گذشته تاکنون چندین سامانه بارشی در این استان فعالیت داشته که ضمن خوشحالی مردم خساراتی را نیز به بار آورده است.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان گفت: سیلاب‌های اخیر ۲۹۲ میلیارد تومان به بخش‌های زیربنایی، کشاورزی و واحد‌های مسکونی این استان خسارت وارد کرده است.

وی خاطرنشان کرد: تقریبا از ۲۴ فروردین ماه به مدت ۱۰ روز ۲۵۲ روستای جنوب سیستان و بلوچستان دچار سیلاب شدند که سه هزار و ۲۵۹ نفر از ساکنان این روستا‌ها توسط جمعیت هلال احمر استان اسکان اضطراری داده شدند.

امداد رسانی به ۱۴ روستای سیل زده هیرمند همچنان ادامه دارد

وی با بیان اینکه امداد رسانی به ۱۴ روستای سیل زده هیرمند همچنان ادامه دارد تصریح کرد: با توجه به شدت مشکلات ایجاد شده ناشی از سیلاب همچنان مرحله دوم برآورد خسارت‌ها در منطقه سیستان ادامه دارد.

وی گفت: براثر بارندگی‌های اخیر ۶۰ میلیون متر مکعب روان آب در سد‌های مخزنی سیستان و بلوچستان ذخیره سازی شد به طوریکه طبق آمار حدود ۵۴ درصد حجم مخازن سد‌های این استان آبگیری شده است.

شهنوازی عنوان کرد: بارش‌های سال جدید آبی سیستان و بلوچستان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴۲۷ درصد رشد داشته، اما با وجود بارندگی خوب در استان هنوز معضل خشکسالی در منطقه برطرف نشده است.

انتهای پیام/ع

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار