دبیر کل کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگری کشور گفت: بیش از ۵۰۰ هزار نفر در استان عضو تشکل‌های کارگری هستند ولی نیمی از کارگران هنوز عضو این تشکل نشده اند.

نیمی از کارگران خراسان رضوی در تشکل‌های کارگری عضو نیستندبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، هادی ابوی دبیر کل کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگری کشور به مناسبت فرا رسیدن هفته کار و کارگر در نشست خبری نمایندگان کارگران در تشکل‌های کارگری و بازنشستگی خراسان رضوی گفت: حفظ اشتغال موجود، امنیت شغلی و مباحث معیشتی کارگران از موضوعات بسیار با اهمیت است.
 
وی تصریح کرد: ایجاد اشتغال جدید نباید منجر به بیکاری عده‌ای دیگر از کارگران شود بلکه باید با حفظ اشتغال موجود کارگران و امنیت شغلی آنان زمینه ایجاد کار را برای سایر کارگران ایجاد کرد.

دبیر کل کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگری کشور گفت: امروز با توجه به اینکه قانون کار را قبول داریم، متاسفانه با جزیره‌ای عمل کردن، کمتر از ۵۰ درصد این قانون اجرا می‌شود.

ابوی با بیان اینکه تنظیم روابط کار از وظایف دولت می‌باشد، تصریح کرد: با ایجاد فرهنگ کار و توجه به آن و رفع مشکلات کارگران می‌توان بیش از پیش به رونق تولید کمک کرد.

انتهای خبر//ح. ص
 


برگزاری نشست خبری نمایندگان کارگران در تشکل‌های کارگری و بازنشستگی خراسان رضوی

برچسب ها: وزارت کار ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.