رئیس کمیته ویژه هیئت رسیدگی به سیلاب‌ها گفت: برای کمک به مردم مناطق سیل زده با بنیاد مسکن همکاری را آغاز کرده‌ایم.

همکاری دانشگاه تهران و بنیاد مسکن برای بازسازی مناطق سیل زدهبه گزارش خبرنگار  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، محمود نیلی احمدآبادی رئیس دانشگاه تهران در مراسم امضاء تفاهم‌نامه دانشگاه تهران و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی که ظهر امروز در سازمان مرکزی دانشگاه آزاد برگزار شد، اظهار کرد: همکاری ما با بنیاد مسکن ادامه دارد و همانطور که در زلزله سرپل ذهاب مشاهده شد دیدیم که همکاری با این نهاد تا چه اندازه مؤثر بوده است.

رئیس دانشگاه تهران با اشاره به سیلاب‌های اخیر بیان کرد: در این مورد گزارشاتی تهیه شده‌اند و دانشگاه‌ها به صورت خودجوش وارد این حیطه کاری شده‌اند و امیدواریم ساماندهی دانشگاه‌ها برای عملکرد بهتر در آینده بیشتر شود.

وی درباره اهمیت دانشگاه‌ها گفت: هنگامی که دانشگاه مرجع مشورت  باشد باید پیش‌آمد‌ها مورد بررسی قرار گیرند و مسئولان به این نتیجه رسیده‌اند که نقش دانشگاه‌ها تا چه اندازه مهم است و استاندار خوزستان هم به ظرفیت قابل توجه دانشگاه‌ها اشاره کرد.

همکاری دستگاره‌های اجرایی برای افزایش آسایش مردم

رئیس کمیته ویژه هیئت رسیدگی به سیلاب‌ها ادامه داد: ظرفیت دانشگاه‌های کشور بسیار بیشتر از تقاضا‌هایی است که به آن‌ها ارجاع می‌شود پس از وقوع سیلاب سریعاً کمیته‌ای تشکیل شد و از همان زمان با همکاری بنیاد مسکن رایزنی‌های خود را آغاز کردیم تا در قالب همکاری مشترک به کمک مردم سیل زده برویم که تفاهم‌نامه امروز هم در راستای همان برنامه است و می‌خواهیم دانشگاه و بنیاد مسکن با کمک یکدیگر به مردم خدمت‌رسانی کنند.

وی با بیان اینکه در شرایط بحران پشت مردم هستیم، اظهار کرد: دانشگاه تهران و بنیاد مسکن در کنار سایر دانشگاه‌ها و دستگاه‌های اجرایی می‌توانند برای مردم حس آرامش و امنیت را ایجاد کنند.

رئیس کمیته ویژه هیئت رسیدگی به سیلاب‌های اخیر ادامه داد: جلسات این هیئت با حضور اساتید دانشگاه‌ها برگزار می‌شود و سازگاری میان دانشگاه‌ها در این کمیته به وجود آمده است و امیدواریم تا از ظرفیت تمام دانشگاه‌ها برای کمک‌رسانی به مردم سیل زده استفاده کنیم.

رئیس دانشگاه تهران ضمن اشاره به تفاهم‌نامه با بنیاد مسکن بیان کرد: این تفاهم‌نهامه در ۴ حوزه نوشته شده است و نسبت به تفاهم‌نامه قبلی که درباره سرپل ذهاب بود کامل‌تر است روحیه همکاری در دانشگاه‌ها اکنون به یک گفتمان تبدیل شده است و گفتمان می‌تواند مسئولیت اجتماعی و ملی را برای دانشگاه‌ها ایجاد کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.