۵۰۰ ناجی غریق از اول خرداد امسال برای نجات جان مسافران و کاهش غریق در سواحل مازندران مستقر می‌شوند.

کریمیان رییس هیات نجات غریق و غواصی مازندران در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، با بیان اینکه طرح دریا از اول خرداد در استان شروع می‌شود، گفت: از آغاز فروردین امسال تاکنون بیش از ۳ هزار ناجی غریق در کلاس‌های آموزش نجات و غریق شرکت کردند.
 
وی با بیان اینکه ۵۰ درصد از ناجیان آموزش دیده در مرحله نخست طرح سالم سازی دریا بکارگیری می‌شوند، افزود: بیش از ۵۰۰ ناجی غریق آموزش دیده رسمی زیر هیات نجات غریق و غواصی استان از اول خرداد در سواحل استان مستقر خواهند شد.
 
رییس هیات نجات غریق و غواصی مازندران با بیان اینکه از ۱۵ خرداد ماه طرح دوم استقرار ناجیان غریق در سواحل استان آغاز می‌شود، گفت: در این مرحله صد درصد نیرو‌های ناجیان غریق که شامل ۹۵۰ ناجی غریق و هزار منجی داوطلب، قایقران و جت ران شبانه روزی در سواحل مستقر می‌شوند.
 
کریمیان با بیان اینکه طرح پایش نقاط حادثه خیز دریای خزر به منظور کاهش غریق پارسال اجرا شد، افزود: نقاط حادثه خیر از طریق استانداری به بخش‌های خصوصی و مناطق زیر پوشش کلوپ‌ها و پلاژ‌ها دولتی و خصوصی اعلام شد.
 
وی گفت: به منظور پیشگیری از حوادث تعدادی تابلو‌های هشدار دهنده در سواحل استان نصب می‌شود.
 
وی افزود: در روز شنبه هفتم اردیبهشت ماه یک مرد بجنوردی به دلیل بی احتیاطی در سواحل بابلسر گرفتار امواج سهگین خزر شد و جان باخت.
 
انتهای پیام/آ

 

اول خرداد، آغاز اجرای طرح دریا در مازندران

برچسب ها: اورژانس ، هلال احمر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار