مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان با بیان اینکه همه سد‌های استان همدان پر شد، گفت: با توجه به ذخایر بالادستی سد اکباتان که برف است، همچنان سرریز ادامه خواهد داشت.

تمام سد‌های استان همدان پر شدبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، منصور ستوده، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان با بیان اینکه همچنان سرریز سد ادامه دارد، اظهار کرد: ورودی سد اکباتان اکنون ۱۰ متر مکعب در ثانیه است.

وی با اشاره به اینکه از سرریز سد اکباتان سد آبشینه نیز پر شده است ادامه داد: با توجه به ذخایر بالادستی سد اکباتان که برف است، همچنان سرریز ادامه خواهد داشت.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان با تأکید بر اینکه چنین سرریزی از سد بی‌سابقه است تصریح کرد: زمستان سال قبل ذخایر خوبی از برف در بالادست سد انباشته شد و اکنون با ذوب شدن آن‌ها ورودی سد بسیار بالاست.

وی مدت و حجم سرریز آب از سد اکباتان را قابل توجه دانست و گفت: اکنون همه سد‌های استان پر است و تنها سد نعمت‌آباد ۸۵ درصد پر است که در روز‌های آینده این سد نیز لبریز خواهد شد.

ستوده با بیان اینکه ۱۰۹ درصد سد‌های استان پر است افزود: از ۱۰۷ میلیون متر مکعب ظرفیت سد‌های استان، همه پر است و این حجم از تجمیع آب در سدها، بی‌سابقه است.

وی با تأکید بر اینکه علاوه بر سد‌ها سایر تاسیسات مانند تغذیه مصنوعی، بند‌های انحرافی، تالاب‌ها و رودخانه‌های فصلی همه آب دارند یادآور شد: رودخانه قره‌چای که خشک بود اکنون آب دارد و آب آن به خارج از استان می‌رود.

انتهای پیام/ د

پر شدن  سد‌های استان همدان

برچسب ها: آب منطقه ای ، سد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.