استاندار کرمانشاه گفت:شاهد شکل‌گیری یک اجماع و همدلی بسیار گسترده میان مردم، شوراها و دهیاری ها و مسئولین بودیم و همه تمام قد پای کار آمدند و خسارت ها به حداقل رسید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،  بازوند استاندار کرمانشاه صبح دوشنبه ۹ اردیبهشت ماه در همایش روز ملی شوراها که با حضور دکتر جمالی نژاد معاون عمران و توسعه شهرها و روستاهای وزیر کشور و اعضای شوراهای شهر و روستای استان برگزار شد، اظهار داشت:کاهش ۲.۵ درصدی نرخ سالیانه بیکاری در سال ۹۷ یک موفقیت دلگرم کننده برای کرمانشاه محسوب می شود زیرا توانسته ایم علاوه بر کنترل روند افزایشی نرخ بیکاری، زمینه کاهش آن را هم فراهم کنیم.

بازوند ادامه داد: استان کرمانشاه دارای ظرفیت ها و پتانسیل های بسیاری است و با کار و تلاش جهادی و برنامه ریزی مناسب می توان شاهد کاهش بیشتر نرخ بیکاری بود.

وی گفت:در سال ۹۷ اولویت های استان عبارت از بازسازی خرابی های ناشی از زلزله و اشتغال بودند.

وی  ادامه داد : تاکنون روند بازسازی ۲۹ هزار واحد روستایی و شهری تخریب شده در زلزله آبان ۹۶ به اتمام رسیده است. همچنین تعمیرات ۶۵ هزار واحد مسکونی خسارت دیده به اتمام رسیده است که به یک رکورد بی سابقه محسوب می شود.

بازوند  گفت: موفقیت در روند بازسازی زلزله حاصل شکل گیری یک اجماع بزرگ در کشور و استان بود.

وی  افزود:در سیل اخیر یک اطلاع رسانی بسیار مناسب و گسترده صورت گرفت و شاهد شکل‌گیری یک اجماع و همدلی بسیار گسترده میان مردم، شوراها و دهیاری ها و مسئولین بودیم و همه تمام قد پای کار آمدند و خسارت ها به حداقل رسید.

وی  گفت: تحربه سیل اخیر نشان داد اگر اجماع گسترده شکل بگیرد می توان بحران های بزرگ را کنترل کرد.

بازوند افزود: شوراها و دهیاری‌ها در سیل اخیر کاملا پای کار بودند که صمیمانه از همه آن ها تقدیر و تشکر می‌کنم.

وی ادامه داد :شورا اکنون تبدیل به یک نهاد باسابقه در کشور شده است و انتظار می رود در جایگاه پارلمان محلی، فراتر از این ها ظاهر شود و در راستای رفع مشکلات موجود در شهرها و روستاها، به مجلس لایحه ارائه دهد.

وی بیان کرد  :مردم برای عمران و آبادانی به شوراها رای داده اند و انتظار می رود آن ها در این عرصه به صورت جهادی تلاش کنند.

بازوند افزود:شوراها تلاش کنند مشوق های لازم را برای جذب سرمایه گذاران و کارآفرینان تعریف کنند و با این کار بستر اشتغال و رونق تولید را فراهم کنند.

انتهای  پیام/ز

شوراهامشوق های لازم را برای جذب سرمایه گذاران و کارآفرینان تعریف کنند

برچسب ها: سیل ، شورای شهر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.