مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل از برنامه ریزی جهت آموزش رفتار‌های ترافیکی صحیح در ۳۰ مدرسه حاشیه راه این استان در سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، علی رحمتی، مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل اظهار داشت: آموزش دانش آموزان به ویژه در مدارس حاشیه راه با هدف کاهش سوانح رانندگی از برنامه‌های سالانه اداره کل است.

وی تاکید کرد: برنامه‌های آموزشی به دنبال نهادینه کردن فرهنگ رعایت قوانین، نحوه تردد ایمن در حاشیه راه و نحوه استفاده از علائم رانندگی است که ویژه دانش آموزان برگزار می‌شود، اما اولیا مدارس نیز می‌توانند در دوره‌های آموزشی شرکت کنند.

دبیر کمیسیون مدیریت ایمنی حمل و نقل و سوانح رانندگی استان اردبیل ادامه داد: سالانه برنامه‌های آموزشی در ۳۰ مدرسه برگزار می‌شود و امسال نیز در صورت تخصیص اعتبار این برنامه در ۳۰ مدرسه استان عملیاتی خواهد شد.

رحمتی گفت: تجربه ثابت کرده است که آموزش می‌تواند ایمنی تردد را ارتقا بخشد و هر کجا برنامه‌های آموزشی اعمال شده تا حد قابل توجهی از سطح آسیب‌ها کاسته شده است.

وی افزود: برنامه‌های آموزشی ویژه سایر کاربران جاده از جمله ناوگان حمل و نقل عمومی، وانت بارها، رانندگان ادوات کشاورزی و موتورسیکلت سواران نیز سالانه برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ح

آموزش رفتار‌های ترافیکی در اردبیل

برچسب ها: ترافیک ، مدارس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.