سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی گفت: شورا باید گوش شنوایی برای خواسته‌های مردم داشته باشند و بتوانند خواسته‌های منطقی را اجرایی کنند که این مهم می‌تواند دررضایت مندی و افزایش رفاه عمومی مؤثر باشد.

شورا باید گوش شنوایی برای خواسته‌های مردم باشندبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، وحید قربانی سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی امروز در جلسه علنی شورای اسلامی شهرمشهد که در تالار شهر برگزار شد گفت: شورا‌ها در سال‌های گذشته اقدامات زیادی را به انجام رسانده‌اند و امیدواریم این نهاد در ادامه مسیر خود بر اساس تجربه‌های گذشته حداکثر نقش خودش را در حاکمیت ایفا کند.

وی تصریح کرد: رویکردی که امروز در مدیریت خراسان رضوی مطرح است استفاده از ظرفیت‌های غیر حاکمیتی خصوصاً در عرصه اقتصادی است که استفاده از ظرفیت شورا‌ها می‌تواند به عنوان تسهیل گر مطرح باشد.

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی گفت: دلیل اینکه نتوانستیم از ظرفیت حداکثری شورا‌ها استفاده کنیم عدم تمرکز گرایی بوده و در نظام شورایی طبقه بندی درست انجام نشده و لازم است به اصلاح برخی قوانین بپردازیم و جایگاه شورای کلانشهر‌ها را بازبینی کنیم.

قربانی افزود: شرایطی که امروز شورا‌ها دارند به گفته کارشناسان از دوره اول فعالیت این نهاد پیچیده‌تر شده است شورا باید گوش شنوایی برای خواسته‌های مردم داشته باشند و بتوانند خواسته‌های منطقی را اجرایی کنند که این مهم می‌تواند در رضایت مندی و افزایش رفاه عمومی مؤثر باشد.

وی ادامه داد: قانون گذار وظایفی را در حوزه مدیریت شهر‌ها و روستا‌ها بر عهده شورا‌ها گذاشته اما این اختیارات به سایر بخش‌های مدیریت عمومی شهر‌ها تسری نیافته که لازم است اختیارات این نهاد افزایش یافته و به مدیریت یکپارچه شهری برسیم.

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی گفت: در خراسان رضوی ۲۵۶۱ شورای روستایی و ۷۶ شورای شهری داریم که منتخبان مردم در آن‌ها مشغول فعالیت هستند.

قربانی افزود: اگر امروز در فضای عمومی کشور به دلیل شرایط اقتصادی با مشکلاتی مواجه هستیم در شورا‌های شهری و روستایی هم این شرایط وجود دارد و ما در حد توان در خدمت شورا‌ها برای حل مشکلات خواهیم بود.

انتهای پیام//ف. س

 

اختیارات شورا‌های شهر باید افزایش یابد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار