آیت الله دری نجف آبادی گفت: اعدام گروهی افراد بی عدالتی محض مقامات آل سعود را به جهانیان نشان داد

اعدام گروهی افراد بی عدالتی محض مقامات آل سعود را به جهانیان نشان دادبه گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛ نماینده، ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک با محکوم کردن جنایات آل سعود را به خصوص در اعدام ۳۷ نفر از مردم عربستان گفت: این اقدام بی عدالتی محض مقامات آل سعود را به جهانیان نشان داد و اجرای این احکام برگ ننگین دیگری بر حکومت وهابیون در عربستان رقم زد.

آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی در این بیانیه گفت:بدون شک اجرای این احکام برگرفته از تعصبات مذهبی و قبیله‌ای در عربستان است و رژیم کودک کش آل سعود با چنین جنایاتی خود را به عنوان یکی از بزرگترین ناقضان حقوق بشر در جهانی معرفی کرد.

وی در این بیانیه آورده است: از سازمان‌ها و نهاد‌های بین المللی مدعی حقوق بشر و آزادی بیان انتظار می‌رود با پرهیز از رفتار دوگانه و متناقض، در قبال این جنایت موضعگیری کرده و با محکومیت شدید آن به وظیفه انسانی خود عمل نمایند.

نماینده، ولی فقیه در استان مرکزی افزود: آمار‌های سازمان‌های جهانی نشان می‌دهد، عربستان یکی از بالاترین موارد اعدام در جهان را دارد، اما هیچ یک از سازمان‌های به اصطلاح مدافع حقوق بشر موضع روشنی در برابر این خوی وحشگیری آل سعود نمی‌گیرند.

وی در ادامه ی این بیانیه اظهار کرد: سال ۲۰۱۶ نیز عربستان سعودی ۴۷ نفر از جمله یکی از رهبران مذهب مقدس تشیع را در این کشور اعدام کرد، اما هیچ یک از مسئولان و سازمان‌های مدافع حقوق بشر این اقدام آل سعود را محکوم نکرد.

آیت الله دری نجف آبادی آورده است: جنایت‌های عربستان بر علیه مسلمانان روز به روز شدت می‌گیرد و هیچ یک از مجامع بین المللی نیز حاضر به رسیدگی به جنایات آن‌ها نیست، بنابراین در چنین شرایطی می‌طلبد که مسلمانان با وحدت و همدلی در مقابل زیاده خواهی‌های رژیم آل سعود صف آرایی کنند.

وی بیان کرد: فرقه ضاله وهابیت و آل سعود تنها نام اسلام را با خود یدک می‌کشند در صورتی که هیچ یک از عملکرد‌های آن‌ها مطابق موازین دین مبین نیست.

انتهای پیام/ی

محکوم کردن اعدام ۳۷ نفر از مردم عربستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.