«ژرار آرو» در پایان دوره خدمتش در آمریکا در یک مصاحبه جنجالی با نیویورک‌تایمز به انتقاد از اقدامات دونالد ترامپ پرداخت.

سفیر فرانسه در آمریکا: ترامپ یک پادشاه دهان‌بین، غیر قابل پیش‌بینی و جاهل استبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، پایگاه اینترنتی نشریه ­نیویورک تایمز در گزارشی تحت عنوان "خداحافظی با ترامپ و واشنگتن", به انتشار ارزیابی‌های انتقادی ژرار آرو، سفیر فرانسه در آمریکا، از دولت دونالد ترامپ در پایان دوره فعالیت خود در واشنگتن دی سی پرداخته است.

ژرار آرو (Gérard Araud) ­سفیر فرانسه در آمریکا که دوره فعالیتش به پایان رسیده است، در گفتگو با نشریه نیویورک تایمز گفت: شما از واشنگتن دی سی خارج می‌شوید و نمی‌توانید دو روز را در سیاتل و شیکاگو سر کنید و کسی کلمه ترامپ را به زبان نیاورد.

این نشریه در پایگاه اینترنتی خود نوشت ژرار آرو در مصاحبه با نیویورک تایمز در پایان دوره خدمتش در آمریکا، ترامپ را به مثابه یک پادشاه دهان بین، غیر قابل پیش بینی و جاهل توصیف و از سیاستمداران و رسانه‌ها به خاطر بزرگنمایی و لاف زدن درباره ترامپ انتقاد کرد.

این دیپلمات فرانسوی که دوره خدمتش از دوران ریگان تا ترامپ ادامه داشته است، گفت: شما شهری دارید که همگان از ناحیه ترامپ احساس ترس و نگرانی می‌کنند. سر هر میز شامی که می‌نشینید محال است کسی درباره ترامپ حرف نزند و نمی‌شود دو روز در سیاتل و شیکاگو سر کنید و درباره ترامپ حرفی نشنوید.

آرو تصریح کرد در آستانه انتخابات حساس سال ۲۰۱۶ این نکته را به دموکرات‌ها خاطر نشان کرده بود که آمار‌ها باید به آن‌ها نشان داده باشد که بسیاری از آمریکایی‌ها به لحاظ اقتصادی در وضعیت شکننده‌ای قرار دارند.

وی افزود: من فکر می‌کنم دونالد ترامپ با نبوغ خود -و دقیقا از واژه نبوغ استفاده می‌کنم- این بحران را همان موقع احساس کرده بود.

آرو تصریح کرد به اعتقاد وی حزب جمهوری‌خواه آمریکا در شرایط کنونی به شدت "ترامپ زده" شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۲ ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۸
همه از دست آمريكاييا فريادشون به عرش رسيده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۲ ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۸
ترامپ سياستمدار خوبي نيست
آخرین اخبار