مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مازندران از احیای جشنواره شعر علوی همانند جشنواره فیلم وارش خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، محمود شالویی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مازندران در نشست خبری جشنواره بین المللی فیلم وارش با بیان اینکه اردیبهشت امسال برای حوزه هنری استان متفاوت خواهد بود، گفت: جشنواره وارش پس از ۸ دوره دچار وقفه‌ای ۴ ساله شده بود که با برنامه ریزی شاهد احیای دوباره این جشنواره بسیار مهم هستیم.

وی افزود: جشنواره شعر علوی نیز باید مانند جشنواره وارش احیا شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با اشاره به اینکه جشنواره وارش سابقه بسیار موفقی دارد، گفت: قبل از اسفند سال گذشته هیچ اعتباری برای این جشنواره اختصاص داده نشد و دست اندرکاران بدون چشم داشت کار را پیش بردند.

وی افزود: جشنواره وارش در سطح جهانی کم نظیر است و باید بصورت ویژه ثمرات آن منعکس شود و حق جشنواره ادا شود.

شالویی گفت: فرهنگ و هنر زبان دیپلماسی است و حضور هنرمندان خارجی در این جشنواره دیپلماسی فرهنگی را تقویت میکند و میتواند جایگاه مازندران را در سطح بین المللی بالا ببرد.
 
وی افزود: در پی جشنواره وارش زمینه برای ایجاد نمایندگی دفتر اکو در مازندران فراهم شده است و حضور رایزن‌های فرهنگی کشور‌های مختلف در این جشنواره بسیار اثرگذار خواهد بود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با اشاره به اینکه در رو رویداد بزرگ پایتخت کتاب روستایی و پژوهش رتبه اول کشور را کسب کرد، گفت: از اصحاب فرهنگ و رسانه گله مندم که این دو مقام بزرگ که در سطح ملی بی نظیر است را کمتر توجه کردند و دیده نشد.

وی افزود: شعر نیما باید بیش از پیش مورد توجه قرار بگیرد و ما برای ایجاد موسسه نیما یوشیج با همکاری افشین اعلا مدتهاست درتلاشیم، اما موانعی ایجاد کردند که گفتنش صلاح نیست، ولی بعدا خواهم گفت.

شالویی گفت: ۴۴۲ رسانه دارای مجوز در استان فعال هستند و انتظار ما از رسانه‌ها نقد منصفانه است.
 
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با بیان اینکه عده‌ای هزینه برگزاری جشنواره را میلیاردی اعلام کرده اند، گفت: در آخرین دوره جشنواره وارش که ۴ سال پیش برگزار شد اداره کل ارشاد ۶۰۰ میلیون هزینه کرده بود، اما امسال با وجود افزایش تورم فقط ۳۰۰ میلیون از بودجه استانی ارشاد هزینه شده است و بقیه موارد‌ها با مدیریت شخص استاندار و همراهی خیرین درحال برگزاری است.
 

ثبت ۳۳۰۰ اثر در دبیرخانه جشنواره وارش

 
مهدی قربانپور دبیر جشنواره فیلم وارش با بیان اینکه برگزاری جشنواره نیاز به زیرساخت دارد گفت: جشنواره وارش به دلیل وقفه ۴ ساله به ویرانه‌ای تبدیل شده بود

وی افزود: مازندران را یک کلان شهر میدانم و به همین دلیل این جشنواره را توسعه دادیم و سراسر نقاط استان را فعال برای این رویداد فراهم کردیم

قربانپور با بیان اینکه جشنواره باید پایگاه و خاستگاه مردمی داشته باشد، گفت: احیای تاریخ فرهنگی جشنواره وارش به عنوان اولین اقدام توسط جوان‌های همین استان انجام شد

وی افزود: جشنواره وارش یک نسل جدید را تربیت کرده است و قطعا مدیران فرهنگی آینده و سینماگران حرفه‌ای از دل این جشنواره بیرون خواهد آمد

دبیر جشنواره بین المللی فیلم وارش با اشاره به اینکه میراث مشترک و توجه به تمدن کشور‌های حاشیه دریای خزر از مهم‌ترین اهداف این جشنواره در سطح منطقه‌ای است، گفت: ۳۳۰۰ عنوان فیلم شامل ۱۶۰۰ فیلم ملی و ۱۷۰۰ فیلم حوزه بین الملل به دبیرخانه ارسال شده است و این درحالیست که در دوره گذشته فقط ۱۱۰۰ عنوان فیلم در دبیرخانه ثبت شده بود.

انتهای پیام/آ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار