مهم نیست مدیر و مربی و بازیکن چه کسی باشد، بارسلونا از تخت پادشاهی لالیگا پایین نمی‌آید.

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، بارسلونای والورده نه مثل بارسلونای گواردیولا علاقه‌ای به مالکیت توپ دارد و نه مثل بارسلونای مدل تیتو ویلانوا بلد است امتیازاتش را ۳ رقمی کند. اما رسیدن به عنوان قهرمانی را به خوبی از همه مربیان پیشین بارسلونا تقلید می‌کند. قهرمان شدن در لالیگا، انگار کاری تکراری برای همه مدیران و مربیان بارسلونا شده است.

بی رقیب به معنای واقعی / لالیگا بهتر از بارسلونا پیدا نمی‌کند

بیست وششمین قهرمانی در تاریخ لالیگا

با کسب عنوان قهرمانی در این فصل از رقابت‌های لالیگا، حالا بلوگرانا با ۲۶ عنوان قهرمانی در تاریخ این رقابت‌ها بعد از رئال مادریدی که ۳۳ قهرمانی در اختیار دارد، در جایگاه دوم قرار می‌گیرد. از این ۲۶ قهرمانی، ۱۶ بار در طی سه دهه اخیر بوده، که در نوع خود جالب است.

بی رقیب به معنای واقعی / لالیگا بهتر از بارسلونا پیدا نمی‌کند

والورده در مسیر بزرگان

ارنستو والورده با تکرار قهرمانی خود در بارسلونا در دومین سال پیاپی، بعد از بزرگانی همچون انریکه، گواردیولا و فن خال به ششمین مربی تاریخ بارسلونا تبدیل شد که در لالیگا موفق به دبل در قهرمانی شده است. شاید هواداران بارسلونا در سراسر دنیا از سبک بازی تیم شان راضی نباشند، اما نمی‌شود منکر آن شد که مربی اسپانیایی راه قهرمان شدن در لالیگا را بلد است.

بارسلونا و عصر جدید

طی ۱۱ سال اخیر بارسلونا تیم اول اسپانیا بوده و ۸ بار فاتح لالیگا شده است. از طرفی هر ۳ سالی که عنوان قهرمانی را از دست داده، حداقل موفق به کسب رتبه دوم جدول شده است. حالا هواداران بارسلونا با این آمار می‌توانند در مقابل رقبای مادریدی خود فخر فروشی کنند. در جشن قهرمانی بارسلونا بازیکنان این تیم با لباسی حاضرشدند که به ۸ قهرمانی شان در ۱۱ سال اخیر اشاره می‌شد.

بی رقیب به معنای واقعی / لالیگا بهتر از بارسلونا پیدا نمی‌کند

۳ دهه افتخار و اقتدار

در ۲۹ سال اخیر بارسلونا موفق به کسب ۱۶ قهرمانی شده است. این آمار زمانی جالب توجه است که بدانیم در این سال‌ها رئال مادرید فقط ۸ بار این عنوان را مال خود کرده ، یعنی فقط نصف دشمن دیرینه خود بر بام اسپانیا رفته و جام را به مادرید برده است.

بی رقیب به معنای واقعی / لالیگا بهتر از بارسلونا پیدا نمی‌کند

از لاپورتا و راسل تا بارتومئو

خوان لاپورتا، مدیر عامل اسبق بارسلونا با آوردن ستاره‌هایی مثل رونالدینیو و دکو عصری جدید در تاریخ آبی و اناری‌ها را آغاز و شروع به درو کردن جام‌های قهرمانی کرد و بعد از آن نوبت به ساندرو راسل رسید. او هم در جایگاه مدیرعاملی، تیمی را رهبری کرد که فاتح لیگ داخلی اسپانیا شد، اما در نهایت به دلیل مسائل پولشویی به زندان افتاد و جای خود را به بارتومئو داد. هیچ چیزی تغییر نکرد. بارسلونا هم چنان قهرمان لالیگا می‌شود.

بی رقیب به معنای واقعی / لالیگا بهتر از بارسلونا پیدا نمی‌کند

با مسی هیچ چیز غیر ممکن نیست

پسر بچه خجالتی آرژانتینی حالا پر افتخار‌ترین بازیکن تاریخ بارسلونا است. او به جز کسب عناوین فردی متعدد، ۳۴ قهرمانی با بارسلونا به دست آورده که ۲ عنوان قهرمانی از آندرس اینیستا بیشتر است و با توجه به آمادگی جسمانی اش می‌تواند این آمار را ارتقا دهد. مسی در لالیگا هم بیشتر از هر بازیکن دیگری موفق به کسب قهرمانی با بارسلونا شده است. فوق ستاره آرژانتینی حالا به اولین بازیکنی در تاریخ بارسلونا تبدیل شده که تعداد قهرمانی هایش با بارسلونا در لالیگا را ۲ رقمی کرده است.

۲ جام باقی مانده در ادامه فصل

شاگران والورده فرصت خوبی برای تاریخ سازی دارند و باید در فینال کوپادلری برابر والنسیا حاضر شوند و نیز در نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا برابر لیورپول بازی کنند تا بعد از ۳ سال دوباره بزرگترین جام باشگاهی اروپا را مال خود کنند.


بیشتر بخوانید:

خلاصه بازی بارسلونا و لوانته در ۸ اردیبهشت ۹۸ + فیلم

مسی برای اولین بار جام را بالای سر می‌برد

بارسلونا ۱ - ۰ لوانته / قهرمانی آبی اناری پوشان قطعی شد


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار