استاندار لرستان گفت:۱۱۵ قطعه زمین تا پایان هفته برای مسکن سیل زدگان پلدخترمشخص می شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های  باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، سید موسی خادمی، استاندار لرستان گفت: راه وشهرسازی باید تا پایان هفته جاری ۱۱۵ قطعه زمین مطابق با اعلام آب منطقه‌ای در خصوص تعیین حریم و بستر رودخانه، برای احداث واحد‌های مسکونی جدید ویژه سیلزدگاه پلدختر تأمین کند.

 خادمی در جلسه شورای مسکن استان در محل استانداری افزود: مشکل خاصی برای تأمین زمین معمولان وجود ندارد و باید زمین‌های تعیین شده در سریع‌ترین زمان برای واگذاری قطعه بندی شوند.

وی با اشاره به اینکه ۱۰ پل در مناطق سیلزده در حال نصب است ادامه داد: در حال حاضر یکی از اساسی‌ترین کار‌ها ساخت و تعمیر خانه‌ها است که در این زمینه اولویت تأمین زمین برای افرادی که مسکن را از دست داده اند و در زمین قبلی هم نمی‌توانند ساکن شوند، لحاظ می‌شود.

استاندار لرستان با بیان اینکه در ۲ شهر و ۴۱ روستا نیازمند تأمین زمین هستیم، تصریح کرد: زمین‌های دولتی در پلدختر بررسی شده که بخشی از نظر فنی مشکل داشته و برخی نیز معارض دارند بنابراین باید از زمین‌های افراد حقیقی خریداری شود.

خادمی با اشاره به تامین زمین ۹ روستا از محل اراضی ملی گفت: متاسفانه برخی مالکان زمین خود را به قیمت‌های غیرواقعی می‌فروشند، اما در شرایطی که بسیاری از مردم دچار مشکل هستند زمان بهره وری اقتصادی غیر واقعی نیست.

وی تاکید کرد: دولت به هیچ عنوان خواستار متضرر شدن مالکان زمین نیست، اما چنانچه توافق منطقی صورت نگیرد به روش‌های قانونی عمل می‌شود.

استاندار لرستان با بیان اینکه بازسازی و نوسازی در برخی مناطق سیلزده از جمله چگنی اغاز شده، اظهار داشت: تاکنون ۶۰ میلیارد ریال تسهیلات و کمک بلاعوض به سیل زدگان پرداخت شده و امروز نیز مساعده دوران انتقال از اسکان اضطراری به اسکان دائم به ۶۱ واجد شرایط پرداخت می‌شود.

خادمی ادامه داد: این مبلغ در شهر ۱۲۰ و در روستا ۶۰ میلیون ریال است که به حساب افراد واجد شرایط که پرونده ان‌ها تکمیل شده واریز خواهد شد.

وی تاکید کرد: مردم منتظر تعیین زمین برای احداث واحد مسکونی هستند و در صورت طولانی شدن این روند بی اعتمادی در جامعه ایجاد می‌شود.

انتهای پیام/ ر

۱۱۵ قطعه زمین تا پایان هفته برای مسکن سیل زدگان پلدخترمشخص می شود

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.