براساس اعلام سازمان مدیریت بحران و استانداری‌های مناطق سیل زده، عملیات بازسازی بعداز تثبیت شرایط و پاکسازی مناطق آغاز می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های  باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، خادمی، استاندار لرستان با بیان اینکه سیل در این استان، به ویژه در پل دختر و خرم آباد آسیب‌های شدیدی به پل ها، راه‌ها و منازل مسکونی وارد کرده است، تصریح کرد: در برخی مناطق مانند پل دختر، جریان سیل علاوه بر خانه ها، به زمین‌های محل ساخت منازل هم آسیب رسانده به نحوی که امکان ساخت و ساز مجدد روی آن‌ها وجود ندارد.

خادمی با اشاره به گرم شدن تدریجی هوا در این منطقه، زندگی مردم در فاصله زمانی اسکان موقت تا اسکان دائم را یکی از مهمترین مسائل عنوان کرد و گفت: برخی از هموطنانمان در این استان نه تنها خانه خود را از دست داده اند، بلکه حتی زمین محل خانه آن‌ها نیز از بین رفته است و همانطور که رئیس جمهور بیان کردند لازم است که زمینی جداگانه برای این افراد در نظر گرفته شود، اما این کار نباید زیاد طول بکشد.

وی با تاکید بر لزوم تسریع در اختصاص منابع برای ترمیم زیرساخت‌هایی مانند پل‌ها و جاده‌ها گفت: هنوز برخی از خانه‌ها بطور کامل از گل و لای تخلیه نشده اند و اگر این اتفاق رخ دهد می‌توان از تعدادی از این منازل برای اسکان موقت استفاده کرد.

بهنام سعیدی، سخنگوی سازمان مدیریت بحران از پاکسازی تمام منازل مسکونی درگیر سیل خبر داد و افزود: از ۱۱۴۵ روستایی که مشکل قطعی برق داشتند، فقط ۷ روستا مشکل دارند که علت آن نیز آسیب اساسی به تاسیسات برق رسانی است.

 سعیدی درباره وضع فعلی پل دختر گفت: در پل دختر ۹۵ درصد شبکه آبرسانی ترمیم شده و فقط در ۵ درصد شهر کار‌های فنی برای وصل مجدد آب ادامه دارد.

وی درباره وضع راه‌های این منطقه نیز گفت: از ۸۷۰ محور فقط ۴۶ محور هنوز بازگشایی نشده که علت آن جمعیت بسیار کم و یا دور از دسترس بودن آنهاست.

سخنگوی سازمان مدیریت بحران تصریح کرد: از لحاظ مخابراتی در هیچ منطقه‌ای مشکلی نیست.

انتهای پیام/پ

 آغاز بازسازی منازل سیل زدگان درپی تثبیت شرایط

برچسب ها: استاندار ، سیل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.