ذاکری با اشاره به اینکه راه‌آهن موانع باری که برای حمل مواد خطرناک وجود دارد را شناسایی می‌کند، گفت: سعی شده با اجرای این برنامه‌ها بتوانیم به یک کمیت قابل قبولی برسیم.

تجدید ساختار ایمنی راه‌آهن ضروری استبه گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،  جبارعلی ذاکری، رئیس دانشگاه علم و صنعت در همایش ایمنی در راه‌آهن با بیان اینکه بخش های مختلف راه‌آهن‌ برای خود برنامه‌هایی تدوین و موانعی که منجر به تلفات یا مشکل می‌شود را شناسایی می‌کند، گفت: راه‌آهن حتی موانع باری که برای حمل مواد خطرناک وجود دارد را شناسایی می‌کند و سعی شده با اجرای این برنامه‌ها بتوانیم به یک کمیت قابل قبول برسیم.

وی اظهار کرد: در استرالیا برنامه استراتژیک 10 ساله‌ای برای گذرگاه‌های هم سطح ایجاد شده و همین گذرگاه‌ها زمینه‌ساز ایمن سازی حوزه‌های حمل ونقل ریلی می‌شود.

ذاکری افزود: در انگلیس، 20 برابر استرالیا گذرگاه وجود دارد اما تعداد سوانح 8 برابر میانگین تعداد سوانح گذرگاه در اروپا است.

تجدید ساختار ایمنی راه‌آهن ضروری است

رئیس دانشگاه علم و صنعت با اشاره به اینکه تجدید ساختار ایمنی راه‌آهن ضروری است، گفت: ساختار ایمنی راه‌آهن زمانیکه تدوین شده است، جایگاهی داشته که پرسنل و ناوگان درگیر با این موضوع بودند و ساختار برای ارزیابی و تشخیص کافی با مجموعه بوده است.

وی افزود: اما 15 سال گذشته برون سپاری فعالیت‌ها و ورود شرکت‌های خصوصی و انتقال وظایف غیر حاکمیتی به ترک‌ها موجب شده تبعید نظری در ساختار شکل بگیرد.

ذاکری تاکید کرد: تجدید ساختار حوزه ایمنی باید انجام شود و این کار باید در اولویت برنامه‌های راه‌آهن قرار گیرد.

رئیس دانشگاه علم و صنعت در پایان گفت: شکل‌گیری آموزش مستمر ایمنی راه‌آهن ضرورت دارد و این موضوع باید ‌در اولویت برنامه‌ها قرار گیرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار