معاون قوانین مجلس شورای اسلامی گفت: برگزاری استانی انتخابات ، پس از مصوبه مجلس در انتظار اظهار نظر شورای نگهبان در مهلت قانونی است.

منتظر نظر شورای نگهبان در خصوص برگزاری استانی انتخابات هستیمبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، حسین میر محمد صادقی معاون قوانین مجلس شورای اسلامی در سمنان گفت: مسئله استانی شدن انتخابات در دوره‌های مختلف مطرح بود، ولی همیشه برخی ایراد‌ها در خصوص محروم شدن حوزه‌های انتخابیه کوچک از انتخاب نماینده مطلوب مانع از تصویب آن می‌شد.

وی افزود: در طرح جدید سعی شده است تلفیقی از رویکرد استانی و شهرستانی در نظر گرفته شود تا حقوق حوزه‌های مختلف انتخابیه در دور رقابت‌ها و تبلیغات محقق شود.

به گفته صادقی ، کسب حداقل آراء در بخش شهرستانی و سپس کسب بالاترین رای استانی مهمترین تفاوت این طرح مصوب نسبت به طرح‌های دوره‌های گذشته است.

 معاون قوانین مجلس شورای اسلامی  با بیان اینکه احتمال ایراد مجدد شورای نگهبان به این طرح بسیار کم است، تصریح کرد: پس از مصوبه مجلس مهلت قانونی، بررسی شورای نگهبان در دوره زمانی ۱۰ تا ۲۰ روزه، سرنوشت این طرح را مشخص خواهد کرد.

وی در پاسخ به این سئوال که در صورت تایید شورای نگهبان این طرح از انتخابات ۹۸ اجرایی می‌شود، گفت: طبق قانون در صورت تصویب و تایید مراجع مذکور طرح استانی شدن انتخابات از همین دوره قابلیت اجرایی دارد.

انتهای پیام / گ 

حضور معاون قوانین مجلس در سمنان 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.