مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان خراسان جنوبی از توانمندسازی مهارتی ۲ هزار و ۶۷۱ نفر در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی در استان خبر داد

خوش آیند مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان خراسان جنوبی در گفتوگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ،گفت: در سال ۹۷ آموزش‌های مهارتی در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی برای یک هزار و ۳۹۵ نفر از زندانیان، ۴۳۰ نفر از معتادان بهبود یافته، ۲۵۴ نفر از ساکنان سکونتگاه‌های غیر رسمی، ۵۹۲ نفر از مراکز درمان بهزیستی در معرض آسیب‌های اجتماعی در استان خراسان جنوبی ارائه شده است.

وی با بیان اینکه راهکار ایجاد اشتغال پایدار، مهارت‌آموزی است، افزود: معضل بیکاری یکی از مهم‌ترین مشکلات جامعه امروزی است که مهارت‌آموزی و شرکت در دوره‌های آموزشی هم می‌تواند در کاهش بیکاری و همچنین کاهش آسیب‌های اجتماعی تأثیرگذار باشد.
خوش آیند با اشاره به اینکه طلاق، اعتیاد و حاشیه نشینی مهمترین معضلات اجتماعی به شمار می‌روند و این آسیب‌ها از نبود اشتغال در جامعه نشات می‌گیرد، گفت: برای ایجاد اشتغال پایدار به جای گسترش فضا‌های آموزشی و صدور مدارک دانشگاهی، باید مهارت و کار به آن‌ها آموزش داد.

وی گفت: رشته‌ها و حرفه‌های آموزش داده شده در حوزه آسیب‌های اجتماعی، مانند: بافنده گلیم، زرشک کار، سرویس کار خودرو، لوله کشی گاز خانگی و تجاری، نقاشی ساختمان، جوشکاری، در و پنجره ساز پروفیل آهنی، بافنده گلیم تابلویی، نقاش شیشه‌های تزیینی، آشپزی و ... حرفه‌هایی که در حوزه آسب‌های اجتماعی آموزش داده شده و برنامه ریزی منسجمی برای سال جدید تدوین شده است.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی با اشاره به نقش آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در اشتغال‌زایی جوانان فاقد مهارت، عنوان کرد: همفکری، تعامل و همکاری دستگاه‌های متولی، توانمندسازی اقشار جامعه به‌ویژه قشر محروم در اشتغال‌زایی به عنوان یکی از موثرترین راهکار‌های کاهش آسیب‌های اجتماعی در جامعه تنها راه حل معضلات حاشیه‌نشینی و بیکاری است

انتهای پیام / ط آ

معضل بیکاری از مهم‌ترین مشکلات جامعه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار