اسماعیل حسن زاده رئیس کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال کشورمان در گفتگو با خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، درگیری ها و حواشی این روز های فوتبال کشورمان دلایل فراوانی دارد که می توان یکی از این موارد را صدرنشینی چندین تیم برای قهرمانی در لیگ برتر فوتبال کشورمان و همچنین قعر نشینی و سقوط چندین تیم دانست و همچنین به دلیل این که چندین سال است ویروس مخربی فوتبال کشورمان را تحت عنوان، نتیجه گرایی مفرد تیم ها و مسئولان آن به هر نتیجه ای دانست، این موضوع به تازگی به سکوهای ورزشگاه های کشورمان نیز سرایت کرده و همین موضوع سبب شده تا آن ها نیز به هر روشی در مسیر قهرمانی تیمشان گام برداند.

حسن زاده:چیدمان ورزشگاه آزادی در دیدار سپاهان و پرسپولیس جای سوال برایمان به وجود آورده /در هفته های آینده لیگ برخورد سخت تری خواهم داشت

حسن زاده ادامه داد: نتیجه گرایی به هیچ وجه با دین و رسومات کشور ما همخوانی ندارد و باید به صورتی تلاشی صورت گیرد تا با اندیشه ها و کار های فرهنگی این نتیجه گرایی مفرد به قهرمان گرایی تبدیل و به لذتی مفرح برای هواداران حاضر در ورزشگاه منجر شود.

حسن زاده درباره  دلایل حواشی این روز های ورزشگاه های کشورمان گفت: کمبود فعالیت های فرهنگی و نبود الگو های درست و همچنین خط دهی هایی که از سوی برخی لیدر ها و افراد در فضای مجازی یا مصاحبه ای اشتباه از سوی مدیر، کاپیتان و تمامی عوامل باشگاه ها می تواند تاثیر گذار باشد تا در نهایت این حواشی به وجود آید.

حسن زاده ادامه داد: اگر ما بتوانیم در ورزشگاه های کشورمان فرهنگ سازی را به درستی انجام داده و کار های فرهنگی را در راس تمامی مسائل خود قرار دهیم بی شک ورزشگاه ها هم به جایی مناسب برای تماشای دیدار ها تبدیل خواهند شد. اما همانطور که شاهد آن هستید که حضور برخی حواشی و همچنین شرایط حال حاضر فرهنگی جامعه کشورمان تا حدی شرایط بدی را برای ورزشگاه ها به وجود آورده است.

در هر دیدار یک مسائله حاشیه ساز می شود/ در دربی همه چیز خوب بود اما نیمکت ها کار را خراب کردند

حسن زاده افزود: در هر بازی حاشیه ها تفاوت دارند. در دیدار شهرآورد پایتخت میان تیم های پرسپولیس و استقلال شرایط بسیار خوب بود و ما توانسته بودیم سکو ها و تمام زمین را به آرامش دعوت کنیم اما حواشی نیمکت 2 تیم کار را خراب کرد و حاشیه ایجاد کرد.می توانم بگویم حواشی سکو ها در دیدار دربی صفر بود اما این مربی ها و کادر تیم ها بودند که خود دست به حاشیه زدند. در ارتباط با شهرآورد تبریز نیز می توانم بگویم،بازی به خوبی در حال پیشرفت بود اما حضور هوادار مربوطه درون زمین و تعرض به بازیکن تیم فوتبال تراکتورسازی سبب شد تا جو خوبی در ورزشگاه ایجاد نشود.

حسن زاده بیان کرد:در هر بازی اتمسفر موجود سبب ایجاد حواشی می شود.در برخی دیدار ها اگر تیم عقب افتاده باشد، هواداران تلاش می کنند تا شرایط را به گونه ای به نفع تیم خود تغییر دهند و فضای ملتهبی به نفع تیم خود به وجود آورند. گاهی نیز رفتار زننده از سوی یک بازیکن می تواند سبب شود تا علاوه بر آشوب درون زمین، تنش هایی هم روی سکوهای ورزشگاه آزادی به وجود آید.

خلاء هایی در فوتبال ایران وجود دارد که باید با کمک یکدیگر آن ها را برطرف کنیم

رئیس کمیته انضباطی کشورمان درباره روش برطرف کردن بحران های حال حاضر فوتبال کشورمان گفت: ما باید در شرایط حال حاضر ورزش و از جمله فوتبال کشورمان تجدید نظر کنیم چراکه بازیکنان الگو هستند و جوانان و عاشقان فوتبال در حال مشاهده بازیکنان و مربیانی که در فوتبال کشورمان حضور هستند.

چیدمان ورزشگاه آزادی در دیدار سپاهان و پرسپولیس سوال برانگیز است

رئیس کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال کشورمان کشورمان گفت:زمانی که گزارش دیدار پرسپولیس و سپاهان را مشاهده کردم شاهد آن بودم که افراد متفاوتی در پرونده این دیدار دخیل بوده اند. برای ما سوال است که چرا ۱۰ درصد تیم میهمان در این دیدار سخت که به نوعی ۶  امتیازی نیز محسوب می شود ، در چنین مسابقه ای در شرایط نادرست در جایگاه پایین هواداران تیم رغیب نشسته اند.هواداران تیم پرسپولیس در این دیدار همچنین  معترض بوده اند که چرا بیش از ۱۰ درصد مجاز به هواداران سپاهان داده شده بود و این موضوع ها همگی برای ما و حتی هواداران ساده تیم ها نیز جای سوال ایجاد کرده است و ما نیز پیگیر این موضوع خواهیم بود.

حسن زاده:چیدمان ورزشگاه آزادی در دیدار سپاهان و پرسپولیس جای سوال برایمان به وجود آورده /در هفته های آینده لیگ برخورد سخت تری خواهم داشت

تدابیر مسئول برگزار کننده باید به آرامی جو ورزشگاه کمک کند

حسن زاده ادامه داد: تدابیر مسئول برگزار کننده دیدار هم باید به صورتی در جهت فراهم کردن شرایط باشد و چینش درستی را برای هواداران در ورزشگاه های کشورمان در نظر بگیرند چراکه هر لحظه ممکن است جان و مال هوادران در حال تماشای کشورمان به خطر افتد.

در پرونده پرسپولیس لیدر ها و کانال های هواداری هم بررسی می شوند

رئیس کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال کشورمان درباره بررسی گام دوم پرونده دیدار تیم های پرسپولیس و سپاهان گفت: در پرونده این دیدار ما جو سازی ها و متونی که برخی لیدرها و کانال ها و رسانه های هواداری منتشر کرده اند را مورد بررسی قرار دادیم و در تلاش هستیم تا سوالاتی را از آن ها درباره با این موضوع و حواشی به وجود آمده بپرسیم.

حسن زاده ادامه داد: شاهد آن بودیم که بازیکنی از شرایط میکسدزون استفاده کرده و سخنانی نامربوط به فوتبال را عنوان کرد و دست به تهدید دیگران زد و به نوعی شرایط برگزاری سایر دیدار های آینده لیگ برتر را سخت کرده است را ما نیز مورد بررسی قرار خواهیم داد و می خواهیم تا  در این زاویه آن ها تنبیه کنیم.

رای هایمان متعادل است/ هیچ باشگاهی توان پرداخت مجازات های جهانی را ندارد

حسن زاده درباره با نوع شرایط صدور آراء کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال کشورمان گفت: می توان این موضوع را عنوان کرد که آرای کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال کشورمان متعادل است اما زمانی که برخی تیم ها با وجود تنبیه شدید که محرومیت از حضور هواداران در دیدار ها و همچنین محرومیت بازیکنان اش همچنان به کار ها و حاشیه سازی های خود ادامه می دهد، ما نیز باید راه دیگری را دریابیم. فیفا ۱۳ راه را جلوی پای ما قرار داده است و ما می توانیم آن ها را با رقم های سر سام آوری که فدراسیون جهانی فوتبال در نظر گرفته است، جریمه کنیم که بی شک هیچ یک از باشگاه های حال حاضر فوتبال ایران توان پرداخت این مبالغ را نخواهند داشت.

رئیس کمیته انضباطی کشورمان افزود: با این حال با هم آرای ما با تحلیل دوستان به نفع تیم ها است. برای مثال صدور آراء ما درباره با دیدار تراکتورسازی و پیکان سبب شد تا باز هم برخی از افراد فکر کنند که ما طرفدار برخی از تیم ها هستیم.شرایط به گونه ای است که ما تیمی را باید با ۱۹ هفته تخلف متداول باید هر هفته ۱۰۰ میلیون تومان جریمه کنیم اما ما در تلاش هستیم تا همچنان سخنان طرفین را شنیده و با نزدیک شدن به روش های جهانی که از سوی فیفا در نظر گرفته شده است،آراء درستی را صادر کنیم.

هفته های پایانی هر روز پرونده های شکایت داریم

حسن زاده درباره با وضعیت این روز های کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال کشورمان گفت: در روز های پایانی لیگ برتر فوتبال کشورمان هر روز در محل کارم حضور دارم و تعداد پرونده ها بسیار فراوان است با این حال اما برخی از افراد انتظار دارند تا ما با این حجم از تخلفات فوتبالی  که در هیچ از کشورهای جهان یافت نمی شود آراء مناسبی را صادر کنیم.

هفته های آینده لیگ برتر سخت تر برخورد خواهم کرد

حسن زاده درباره با برنامه آینده کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال کشورمان بیان کرد: در روز های آینده در تلاش خواهیم بود تا برخوردهای سخت تری را با تیم ها داشته باشیم. اما باید فرهنگ سازی را جزو ارکان اصلی ایجاد فضای خوب در ورزشگاه ها بدانیم تا در ادامه شاهد وضعیتی مناسب برای برگزاری دیدار های لیگ برتر فوتبال کشورمان باشیم.


بیشتر بخوانیم:

فتاحی: لیدر پرسپولیس باعث تنش در بازی شد

خسارت زدن هواداران سپاهان به ورزشگاه آزادی

خبرنگاران نشست خبری قلعه نویی را تحریم کردند


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار