معاون هماهنگ کننده سپاه نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه پیش‌بینی کرد، امسال حدود ۳۲ هزار نفر در سالروز عملیات بازی دراز حضور داشته باشند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،مجتبی بیاتی معاون هماهنگ کننده سپاه نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه گفت : بر اساس براورد‌های ما امسال حدود ۳۲ هزار نفر در این مراسم شرکت خواهند داشت و به ارتفاعات بازی دراز صعود می‌کنند که از این تعداد ۲۰ هزار نفر از استان کرمانشاه و ۱۲ هزار نفر از سایر استان‌ها هستند.

وی سالروز عملیات بازی دراز را از جمله رویداد‌های مهم ملی دانست و گفت : بجز مراسم اربعین، در هیچ مراسم دیگری حضور حدود ۳۰ هزار نفر را نداریم.

بیاتی تعداد افرادی که سال گذشته در گرامیداشت عملیات بازی دراز شرکت کردند را نیز حدود ۲۹ هزار نفر اعلام کرد و افزود: از این تعداد ۱۸ هزار و ۵۰۰ نفر از استان کرمانشاه و مابقی از سایر استان‌های کشور بودند.

وی با اشاره به سه برنامه‌ای که امسال برای سالروز عملیات بازی دراز در نظر گرفته شده، یادآور شد: این برنامه‌ها طی روز‌های ۱۲ و ۱۳ اردیبهشت (پنجشنبه و جمعه) برگزار خواهد شد.

معاون هماهنگ کننده سپاه حضرت نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه اظهار کرد: برنامه اول که به همت ارتش و هوانیروز برگزار می‌شود را سالروز شهادت شهید شیروی در محل یادمان این شهید بزرگوار است که زمان آن نیز بعدازظهر پنجشنبه (۱۲ اردیبهشت) خواهد بود.

به گفته بیاتی، برنامه بعدی با عنوان "یادواره شهدای بازی دراز" بعد از نماز مغرب و عشا در محل حرم احمدبن اسحق برگزار می‌شود که سخنران این مراسم پرویز فتاح رئیس کمیته امداد کشور و مداح مراسم نیز حاج صادق آهنگران است.

وی ادامه داد: ساعت هفت صبح روز جمعه نیز صعود به ارتفاعات بازی دراز آغاز می‌شود که سخنران این مراسم نیز سردار علی فضلی فرمانده دانشگاه امام حسین (ع) و مداح مراسم نیز حاج صادق آهنگران خواهد بود.

بیاتی با اشاره به تدابیر مختلفی که برای ارائه خدمت به صعودکنندگان به بازی دراز اندیشیده شده، اضافه کرد: وظایف دستگاه‌ها در زمینه تامین مسائل بهداشتی، امنیتی، اسکان، دعوت از خانواده شهدا، کنترل ترافیک، روشنایی مسیر، برپایی ۱۵ ایستگاه صلواتی در مسیر، پوشش زنده برنامه و ... مشخص است.

وی از دستگاه‌ها خواست به مسئولیت‌هایی که برای آن‌ها تعریف شده به درستی عمل کنند.

بیاتی از فرمانداران شهرستان‌های سرپل ذهاب، گیلانغرب، قصرشیرین، دالاهو و ... نیز خواست در این ایام در آمادگی کامل باشند.

معاون هماهنگ کننده سپاه حضرت نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه با بیان اینکه همزمان با گرامیداشت عملیات بازی دراز افتتاح راهیان نور کشور نیز در کرمانشاه برگزار خواهد شد، عنوان کرد: سال گذشته بیش از ۱.۲ میلیون نفر از یادمان‌های راهیان نور استان بازدید کردند که بعد از خوزستان دومین استان کشور بودیم.

در ادامه سردار مرادعلی محمدی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمانشاه نیز از دو رویداد مهم پیش رو شامل گرامیداشت عملیات بازی دراز و سالروز آزادسازی خرمشهر یاد کرد و افزود: برای هر دو رویداد ویژه برنامه‌هایی در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به سی و هفتمین سالگرد پیروزی خرمشهر، عنوان کرد: برای این مراسم ستاد و کمیته‌هایی تشکیل و ویژه برنامه‌هایی نیز مشخص شده است.

محمدی اضافه کرد: برای سالروز عملیات بازی دراز نیز صفر تا ۱۰۰ امور بر عهده سپاه نبی اکرم (ص) استان خواهد بود.

وی سپس توضحیاتی درباره جزئیات و ویژگی‌های این دو عملیات مهم ارائه کرد که در هر دو عملیات تعداد زیادی از نیرو‌های دشمن کشته و اسیر شدند.

در پایان نیز دستگاه‌های مختلف آمادگی خود را برای برپایی این دو مراسم بزرگ اعلام کردند.

عملیات بازی‌دراز اردیبهشت ۱۳۶۰ با همکاری مشترک ارتش و سپاه و با هدف بازپس گیری ارتفاعات بازی دراز از رژیم بعث صدام طراحی و اجرا شد. در جریان این عملیات مهم "علی اکبر شیرودی" خلبان برجسته و "حسین ادبیان" فرمانده شجاع گردان تکاور مالک اشتر به مقام شامخ شهادت نائل آمدند .

 

 

انتهای پیام/د

۲۰ هزار نفر از استان کرمانشاه و ۱۲ هزار نفر از سایر استان‌ها در عملیات هستند

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.