حجت الاسلام مصطفی نوروزی مدیر کل اوقاف و امور خیریه کردستان در جلسه رصد اجرای نیت استان بر ضرورت اجرای امینانه نیت واقفین تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،  حجت الاسلام مصطفی نوروزی مدیر کل اوقاف و امور خیریه کردستان، در جلسه رصد اجرای نیت موقوفات استان گفت: کردستان با سابقه تاریخی در زمینه وقف دارای موقوفات بزرگ و ارزشمندی است که هز کدام از این موقوفات در زمینه‌های مختلف به ارائه خدمت به مردم شریف این استان می‌پردازند.

وی به معرفی چندی از موقوفات شاخص استان پرداخت و گفت: به عنوان مثال موقوفه حاج شیخ محمد با بیش از ۴۰۰ رقبه در شهر سنندج در چند سال اخیر احیا شده و هم اکنون بیش از ۳۰ طلبه و چندین استاد در این مسجد در حال تحصیل و تدریس می‌باشند، همچنین موقوفه جایگاه سوخت دو منظوره قرآن و عترت که با کار آفرینی برای بیش از ۱۰ نفر حامی برنامه‌های قرآنی اوقاف می‌باشد و موقوفه میر محمود حسینی که با نیت کمک به نیازمندان در شهر قروه همواره یار و یاور زوج‌های جوان، نیازمندان، بیماران و افراد کم توان بوده است.

وی با اشاره به اهمیت اجرای امینانه نیت واقفین گفت:یکی از وظایف اصلی اوقاف عمل به نیت واقف طبق وقفنامه می‌باشد و این مساله نه تنها یک وظیفه قانونی و اداری میباشد بلکه یک دین شرعی بزرگ برای کارشناسان اوقاف محسوب می‌شود و همواره باید در اجرای امینانه نیت واقفین اهتمام و حساسیت خاصی داشته باشند.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه کردستان اطلاع رسانی در هنگام اجرای نیت را یک اقدام مناسب در تنویر افکار عمومی دانست و بیان داشت:بهترین تبلیغ برای وقف اجرای امینانه نیت واقفین است وقتی مردم شاهد امانتداری اوقاف باشند و رسانه‌ها نیز فعالیت‌های این حوزه را منتشر کنند شاهد گسترش این سنت حسنه در جامعه خواهیم شد.

نوروزی ادامه داد: در فروردین ماه سالجاری جمعاً ۸۴۵۴۳۷۰۰۰ ریال در سرفصل‌های علوم دینی، مساجد، خیریه و عتبات عالیه اجرای نیت شده است.

وی با اشاره به ارسال اولین محموله کمک‌های اوقاف کردستان به مناطق سیل زده گفت:با توجه به تعیین اوقاف کردستان به عنوان معین استان ایلام بیش از ۱ تن برنج از محل موقوفه مرحوم حاج میر محمود حسینی قروه به مناطق سیل زده این استان ارسال شده و بزودی محموله‌های دیگری از سوی موقوفات استان به این مناطق ارسال خواهد شد.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه کردستان یاد آور شد: بیشترین نیات استان مربوط به مساجد، خیریه و برنامه‌های مذهبی و کمترین نیات استان مربوط به سرفصل اجتماعی می‌باشد.

انتهای پیام/ع

یشترین نیات استان مربوط به مساجد، خیریه و برنامه‌های مذهبی  بوده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.