رئیس اداره زکات کمیته امداد استان تهران گفت: ۹ میلیارد و ۶۵۰ میلیون تومان زکات از طرف کمیته امداد استان تهران جمع آوری شده است.

حجت الاسلام و المسلمین سید جواد موسوی رئیس اداره زکات کمیته امداد استان تهران در گفتگو با خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان،  اظهار کرد: ۹ میلیارد و ۶۵۰ میلیون تومان زکات تا پایان سال ۹۷ جمع آوری شده است.

وی با بیان اینکه زکات واجب پرداخت شده شامل گندم، جو، کشمش و گوسفند است، افزود: مجموع زکات‌ها شامل زکات مستحب، فطره و کفاره است.

موسوی ادامه داد: بخشی از زکات‌های جمع‌آوری شده به ساماندهی امور محرومان تعلق دارد.

رئیس اداره زکات کمیته امداد استان تهران تصریح کرد: ۴۷۶ مورد جهیزیه، ۴۷۵ مورد امور درمانی، ۳۴۳ مورد تحصیلی، ۷ مورد آزادی زندانی، ۷۱ مورد احداث مسکن مددجویی، ۲۹۸ مرمت و بازسازی مسکن محرومان و ۲۵ هزار و ۶۷۳ مورد معیشت مددجویان از زکات جمع آوری شده تأمین شده است.


بیشتر بخوانید:خروج بیش از یک هزار خانواده زن سرپرست خانوار تهرانی از چرخه حمایتی کمیته امداد


وی با بیان اینکه از زکات جمع آوری شده ۱۸ مورد در تعمیر و مرمت مسجد، ۲ مورد بازسازی خانه عالم، ۳ مورد در پروژه‌های عام المنفعه روستایی هزینه شده است، تصریح کرد: ۷ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان به محرومان و یک میلیون و ۹۵۰ هزار تومان به پروژه‌های عام المنفعه اختصاص داده شده است.

موسوی ادامه داد: بیشترین زکات مال و تجاره در استان تهران پرداخت شده است و همچنین از کل مبلغ جمع آوری شده ۲ میلیارد آن به زکات‌های مستحبی تعلق دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار