معاون کمیته امداد گفت:امسال جشن نیکوکاری به صورت سراسری در روز‌های ۱۵، ۱۶ و ۱۷ اسفندماه در سراسر کشور برگزار می‌شود.

رشد ۳۶ درصدی زکات در سال ۹۷/ شروع جشن نیکوکاری در سراسر کشور از ۱۵ اسفندماهبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، عسگریان معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) در نشست خبری که امروز  برگزار شد، اظهار کرد: علی رغم مشکلات اقتصادی در طول یک سال گذشته اعداد و ارقام کمیته امداد با سال‌های قبل متفاوت بود.

وی افزود: در آستانه جشن نیکوکاری هستیم و این جشن تقریبا ۲۵ درصد منابع کمیته امداد را در طول سال تامین می‌کند.


بیشتر بخوانید؛ افزایش ۲۰ درصدی مستمری مددجویان در سال آینده


عسکریان با بیان اینکه جشن نیکوکاری امسال از نیمه‌های دی ماه شروع شده است، گفت: جشن نیکوکاری به صورت سراسری در روز‌های ۱۵، ۱۶ و ۱۷ اسفندماه در سراسر کشور برگزار می‌شود و تا امروز میزان کمک‌های مردم در جشن نیکوکاری نسبت به سال گذشته ۴۱ درصد رشد داشته است.

وی تاکید کرد: به منظور جمع آوری کمک‌های مردم کارخانه ها، تولیدی ها، اصناف و مدارس، سازمان بسیج دانشجویی را مشارکت دادیم و در حال حاضر ۲۰ هزار مدرسه در جشن نیکوکاری شرکت کردند.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) بیان کرد: کل منابع درآمدی کمیته امداد در سال ۳۴ درصد، در مورد صدقات ۳ درصد، منابع کرام ۳۶ درصد و زکات ۳۶ درصد و کمک‌های منبتی بر نیاز مددجویان ۴۷ درصد رشد نشان می‌دهد.

عسکریان گفت: ما در کمیته امداد ۲۹۰ هزار خانواده و مددجو داریم که ۱۴۸ هزار نفر ایتام و ۱۴۲ هزار نفر محسنین هستند که خیرین امسال به آن‌ها حدود ۶۰۰ میلیارد تومان کمک کردند و امروز با جرات می‌توانم بگوییم هیچ یتیم نیازمند کمک در کشور وجود ندارد که حامی نداشته باشد.

وی تاکید کرد: در حال حاضر خیرین به کودکان نیازمند ماهیانه به طور متوسط ۲۳۰ هزار تومان کمک می‌کنند و امیدواریم سال آینده این عدد را به ۳۰۰ هزار تومان برسانیم.

عسکریان گفت: ما در نظر داریم کار را به مراکز خیریه واگذار کنیم و تا سال آینده تعداد مراکز خیریه را به ۳ هزار مرکز برسانیم.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: ما در دو نهاد مرکز خیریه نداریم که یکی از آن‌ها خود کمیته امداد است و کارکنان این نهاد هم باید پای کار بیایند و از روز ۱۵ اسفند ماه مرکز خیریه کمیته امداد شروع به کار می‌کند و نهاد دیگر جمع اصحاب رسانه است که می‌توانند بسیار موثر باشد.

وی گفت: در ۱۱ ماه سال ۹۷ هر ایرانی حدود ۴ هزار تومان صدقه پرداخت کرده است.

عسکریان با بیان اینکه ما سعی داریم تعداد صندوق‌های صدقات را در سطح شهر کم کنیم، خاطرنشان کرد: جمع آوری صدقات به صورت الکترونیکی گسترش پیدا کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۷ ۰۷ اسفند ۱۳۹۷
بگوئید هر ایرانی چقدر عامل پیشرفت کشور شده
آخرین اخبار